Härligt väder!

Nu har det gått några dagar sen sist igen, och bilderna har kommit! Fina vart dom tycker då jag iaf!! Tack Carola !!!

Ja ni får själva beskåda brudarna, finaste bilden sparar jag till framsidan..Att det ska vara så svårt att tajma in att båda ser "glada" ut samtidigt...

Som ni ser var det fint med solsken och jag ska väl påpeka att det INTE var - 25 när vi var på byn o ridhuset,det var ju ca 3 timmar senare o på byn är det alltid mildare än kallhålan vi bor i..- 10 var det kanske när bilderna knäpptes.

Nu är sportlovet slut o det har varit sysselsatt ganska mkt, kompis som sovit här o dom var ut o red.Sparkturer, bio ,sovit borta mm. Vädret har ju varit kanon o då blir det ju lätt att ungarna klär av sig för mkt så
Självklart har förkylningen tagit om på Erik så han blir förmodligen hemma imorgon...

Även alla taken är färdigrasade av snö, så skönt att slippa oroa sig för det iaf SAMT så har jag ÄNTLIGEN ström på trådarna UTAN att behöva skotta överallt, men det är nog inte full karusha för jorden krånglar lite än men när jag är hemma har jag Zdeno ute nu, o det blir ju så gott som hela tiden då ;o)

Är supertacksam att Marko har storgrävarn hemma för annars har jag gått bet med att skotta rent vid hönshuset när det kom från lagårdstaket, jösses vad mkt det var! Jag ljuger inte om jag säger att det var upp mot halva väggarna imot hönshuset (ett litet flyttstall i strl), jag skulle aldrig ha orkat få bort snön så jag kunnat tömma skottkärran på dyngstacken som jag har bredvid h-huset..Men nu behövde jag bara skotta rent på ena kortsidan där han inte kom åt och närmast långsidan av hönshuset.

Idag tog jag mig för en sak jag inte gjort på länge...nämligen en promenad med BARA Isa o koppel, ja Wilma var ju förståss med o red Puzz barbacka, men dom sköter sig ju själva så gott som...
Så skönt det var att kunna gå i det tempo o svänga med armarna så mkt jag ville !
Har ju endera kört, åkt spark eller skidor mest hela tiden ett tag nu så dom där promenaderna har fått fallit undan men det blir nog mer nu ett tag..

Jag har hunnit med o verka Tilia o Trine nu oxå...Så nu har jag ett blåslaget/avskalat lillfinger igen...Tyvärr samma som sist, börjar tro att det aldrig kommer att få normal storlek nå mer..=o/ Tilia röck till precis som jag slog med gummiklubban så självklart missade jag kniven o smack !! så nu är det ONT ett tag igen.

Trine är nog dräktig ändå , jag tittar på henne o hon SER inte ut att ha nå inne där MEN hon är lika frånvarande som sist hon var dräktig, sparkar irriterat mot magen ganska ofta när hon försöker sova..Och lika loj o gosig, ett speciellt utryck som är svårt o beskriva, liknöjd kanske.Sen så blir hennes hovar som som stekpannor igen, precis som sist..Så det finns nog nåt litet rött högt där inne i henne ändå ; o)
Hon är faktiskt den snällaste/bästa mostern jag har o verka på gården ,lyfter så snällt o rycker inget, tjopp så är man klar med henne fast hon är så pass liten. Brukar ju bli krångligt o ta fram då tycker jag.Tur man är så pass kort som man är.Och SÄKERT kommer hon o krångla nå tag bara för att jag lovordar henne nu...=o)

Nä nu avslutar jag med ännu en bild på tjejerna! Ser ni hur Wilma har matchat till det?
Vantar o Cissis hårsnodd en färg, ridbyxor o shabrak i en färg ;o) Jackan o spöet är lila..Dom är SÅÅ SÖTA ihop!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0