Semester åt killarna!

Ja idag så kom dom iväg på semester grabbarna två..
Jag TACKAR ANNA som slitit och slagit sig blodig bokstavligt talat ;o) för att få iordning hagen, även för dom kort jag fått av henne, dom är så FINA!!

Wilma o jag hämtade hem dom så jag hann fixa fötterna på dom,Pelle var det inte nå just o ta av men Barre fanns det desto mer på, ja ni ser ju själva, dom bortesta är tagna o dom två hitersta har jag kvar när jag knäppte. Men jag tycker han har växt på sig bra Knotan!!

Sen smetade jag på mer insektsmedel innan vi lastade.
Jag hade även på dom i Fredags när Marko fick agera hållare o gissa om hans förvåning när han åkte på fötterna med Pelle en vända !! =o) Det är ruskigt farligt när matte kommer med en hel flaska o anfaller!
Men nu gick det bra...
Jag blev även förvånad när BÅDA inte krånglar ett dugg i lastningen, Pelle gick själv in så jag stannade bak o stängde luckan direkt.

Sen vägen till Falun är ju INTE den bästa nu...vägarbeten nästan hela vägen från o till. I Enviken kom värsta regn o åskanfallet, hade på snabbaste torkningen men det hjälpte föga..=o( Tack o lov så var det uppehåll hos Anna.

Sätter in nån bild, är så härligt o kolla när dom bekantar sig med varandra igen..

Välkommen hit!!  Det är MIG du ska lyda!!


Det tror jag INTE !!

nännänänä..

Pelle o Kalle försvann så långt bort dom så det funkade inte o knäppa nå bra men ett fick hon till ;o)..Fullt rejs var det men sen så betade dom tillsammans med ett tag.

Jobbigt o komma på nytt ställe...


Annars så har helgen runnit iväg igen, jag lunkar runt i ett allt saktare tempo men lite lyckas jag väl få gjort, sakta men säkert...Alla kaniner är nu ute o jag har muckat ur deras burar, har städat Zdenos hage samt utanför stallet. Sen är det ju allt annat vardagligt som ska hinnas med oxå,..
Jag velar hur jag ska göra med allt visande i höst..Pelle skulle ha visats, Barre vill jag ha ett omdömme på.Bella med men undrar om hon hinner lägga på sig tillräckligt ? Kanske satsa på nån utställning senare i höst först o ta stamboksföring nästa år med henne??  Jaja vi får se, enda kruxet är ju att anmälningarna ska ju in...Men en vecka till hinner jag vela.

Nu är det dags o lägga barn..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0