Regn o hagstängning.

Då var jag här igen!

Och ja allt e lugnt, både med mig o Telia...;o) Jag tycker inte det är nå spännande eller jo liite, är så NYFIKEN på vad/vem det är i hennes mage , min med förresten.Blir kul o träffa knodden som bott i magen på mig o gjort spjäll av mina revben...=o)

Igår var jag ju till barnmorskan, jag gnällde lite över att det är så himla fullt överallt...Och hon höll med mig när hon klämde o kände på magen min..Han är fixerad nu och ändå har jag bebbe ända upp i mellangärde =o/ Dom brukar ju "ramla" ner lite när dom fixeras.Så nu undrar man ju HUR STOR är du då?!? Ahhh ,men ja ut ska den..
Sen var det väl ganska bra med värdena 110/70 i blodtryck, 114 blodvärde, 8,8 i socker o det är ju mindre bra, fick vara 9 sen brukade det ska åtgärdas..Vikten var 76,5 kg..

hann handla lite med, Erik svettades i sina långbyxor så ett par shorts vart det åt honom, gick o bada i dom med.Sen hittade jag foppisar åt honom.Wilma fick ett par coola kepor, det hade hon brist på. Jag hittade en grön fin tröja som matchar mina gröna Foppisar ;o)
Sen på kvällen var det Familjekväll på dagis med tipsrunda o korv/hamburgare. Sen så vart det det som Erik längtat efter i veckor...Brännboll!! O jag var med oxå, haha sälen (dvs, jag) kan än!! Träffade bollen tom med slagträet o sen lyckades jag kasta ganska långt till brännaren.HAHA Wilmas fritidsfröken ojade sig, passa så att du inte startar förlossningen ;o) tänka sig att det gör ingenting för mig det...=o)

Idag så har det regnat från o till hela dan. Men inte så mkt som jag trott,Tog in Trine ,Nelly o Puzz över dan så dom fick torka upp . Jag har stängt hagarna här bakom huset, det är idealiskt att pyssla med sånt i regn då slipper man all mygg o knott.Sen hur bra det var för mig att bli kall när jag e förskyld återstår att se...=o/ Men nu är det klart med !
Sen har det rullat på hela dan, laga mat ,Erik till tandsköterskan, Ridskolan som var sista ggn för termin och dom  hade hoppning.Wilma red Mini och det gick superbra!! Dom hoppade bana på 5 hinder det sista dom gjorde.Alla var nöjda o glada..
Hem ett tag sen vart jag bastasugen så vi åkte till svärmor o låna bastun.

Är det lugnt imorgon blir det en tur till Svärdsjö med Cissi o Zdeno så behöver jag inte fundera på det heller sen. Då är hon på plats till Fernando för att få flörta lite granna.Hade tänkt gjort det idag men sen kom jag på att det är fredag = en massa vägarbeten efter faluvägen =o(

Va trist när jag inte har färska bilder o slänga in här o var, menmen det får bli ett "torrt" inlägg denna ggn. Önskar alla en TREVLIG HELG !! Hoppas ni inte dör av all bröllopsfeber...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0