Fint väder..

Ojoj nu har jag gjort det igen. Skrivit två inlägg på samma vecka!! Eller nästan då...

Ja mitt halsont har ju resulterat i en rejäl förskylning och ändå inte, hade så ONT när jag sväljde o hostade, väldigt länge sen det var så ,jag tänker på reklamen där han tuggar taggtråd...Men jag hostade slem redan igår och har fortsatt med det.Och nu är det inte lika ont men jag är desto tystare =o/ Rösten svajar från att väsa till o låta som en riktig karlakarl..; o) Men visst känner man sig mosig som höggravid med en hosta som bara den..

Försäkringskassan ringde idag och jag säger jämnt Linda...när jag svarar.Hon frågade " jag söker Linda Edvardsson ? "Ja det är jag ,svarar jag då...Jaaahaaa hör jag tveksamt i andra ändan..;o) Ja jag är förskyld därav lite hes.... Haha o inte har jag anmält mig heller, är så snäll som sparar pengar åt er, tänkte jag lite halvelakt..

Snart är stubben jättefin när all bark ramlat av!!

Har ju inte orkat så mkt dom senaste dagarna, på måndan så släppte jag Trine ,Nelly o Puzz på grannens bete, mkt uppskattat av dom..Mindre av Tilia =o( gissa om avis hon blev.
Sen var jag o hämtade stelkrampssprutor åt Bella,Trine o Cissi, Bellas skickade jag till Carina så hon får ge henne,
är ju så irriterad på folk som inte har vett o vaccinera rätt!! Jag begärde att Bella skulle vaccineras innan jag hämtade henne iom att ägaren inte hade en aning om hon var grundad...Och visst hade hon det...influensan...KLANT!! är ju STELKRAMPEN som är viktigaste anser då jag o många andra...Men tydligen inte alla...=o(
Så nu ska hon grundas så jag vet att det är gjort,har ju pratat med minst två av hennes tidigare ägare o ingen har gett henne nå vaccinationer.Och då är ju det iaf minst fyra år bakåt.
Trine o Cissi var det påfyllnad åt. Nu är det Zdeno i höst sen är det lugnt med dom vuxna till 2012 , waow vad länge det låter.

Igår så har jag skickat in anmälan till Nytorp, det blir Pelle o Zdeno jag visar, tycker Ronny att det inte är nå blir dom kastrerade i höst, har inte riktigt orken som det känns nu o ladda inför nå föruttagningar sen är det ju en bit o åka..Jag lär ju fokusera på bebbe när den gitte högt o komma ut nån ggn..
Sen hämtade jag lite stolp o köpte tråd så nu kan jag stänga in resten av betet jag har hemma, skulle ha gjort det idag men jag somnade ifrån allt med Erik..=o)


Men jag hann tvätta bilen iaf så nu blänker den en dag eller två innan den e dammig igen!
Sen fixade jag vatten åt Trine o gänget så dom inte behöver gå ner till dammen, så blir det en risk mindre med drunknad föle iaf.Samt bytte vatten åt ankorna i sin hage.
Sen har jag gjort det "vanliga" Tvättat, dammsugat o torkat golven, jag förstår inte riktigt hur mina barn lyckas spilla typ saft o måltidsdryck för jämnan på golven..=o/


Tilia då???
Jaaa vad säger man, igår såg hon redo ut igen..små knoppar på spenarna, knallade runt planlöst halvstapligt men inge mer..

Såhär ser hon ut ikväll. Den som lever lär väl få se vad som gömmer sig där inne...

Jag själv är nu i 38+3 i morgon ska jag till barnmorskan så får vi se vad hon säger..Erik kom ju ut på 38+4 han.Vi får se när denna har tänkt sig det är dags.

Zdeno spanar efter brudarna...

Min fina kille, Med bläs!! Eller hur Carola??!


Sen har ju våran lilla Sita lyckats undkomma P-Pillret...=o( Så nu blir det ÄNNU mer tillökning här...

Pappa är TOTALT okänd??...Men är nån sugen på en kattunge så hör av er, det dröjer förmodligen ca en månad till nedkomst om jag räknat någårlunda rätt..
Jag kommer att knacka dom för jag vill inte ha en massa ungar som man ska lyckas hitta bra hem åt, det kryllar ju av dom i tidningen o överallt..En ska hon få behålla och om nån vettig tingar så sparar jag, men annars så. Tycker det är humanast jag.
Bustösen...Hon har samma lilla "blixt" i nacken som Pricken har på ena benet..


Lika så har våran tupp Zipper fått vandra vidare...Han började anfalla Erik ibland när han ville gå o kolla ägg och har nu på slutet försökt fast jag är med oxå och då har han skitit i det blå skåpet, säger jag bara...=o&  Och så tyst o skönt det är att slippa vakna kl 4 på morgonen av att han drar igång med sitt galande...Men jag drog en vit lögn för ungarna, Wilma har ju donat med honom sen han var kyckling, så jag sa att jag gett bort honom så han har fått nya hönor...

Lika så är nån sugen på en ankhane så finns det en här, han är snäll ,grå/vit och ganska stor.Sixten är för sur på honom nu så jag känner att det får räcka nu...Och han är för gammal ( 1,5 år) för o ätas ;o) Ska knäppa bild på honom o lägga på till salu sidan en stund, annars får han nackas med..

Nä nu e det kväller . Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0