Värmebölja igen...

Idag har det visat runt 33 grader i solen igen =o/

Men jag har faktiskt gjort lite nytta sen sist jag uppdaterade...

På Lördan tog vi o hämtade hem grabbarna grus från Svärdsjö, det gick himla smidigt att få ut dom o lasta, tjhop så var det klart..Cissi såg väldigt välmående o nöjd ut med livet, och hon har inte visat nå brunst heller =o) Så nu OM vi har tur hela vägen får vi en Fernandoföle här till våren.
Viktor vart mäkta fashinerad av Martin, han följde minsta grej vi gjorde ! så nu får du nog dona syskon Anna ;o)
Stort TACK Anna för den jumbogoda pajen !! O kläderna..Wilma hittade massor, till o me jag.. ;o)


Söndan regnade det hela dan så vi gjorde inget, en ren kojdag hade vi..

På måndan hämtade jag havre, det visade sig att det var mkt korn med, men det gör ju inget för det är ju bara höns/ankor o kaniner som får, annars läre jag krossa så kan pållarna oxå få lite dom som behöver..Samt fick jag sära på grabbarna igen...Det funkar INTE o ha dom ilag här hemma, är väl stona som krånglar till det antar jag.Så nu finns det X antal nya småsår på dom, skit ju, blir ju INTE så snyggt på premieringen..
Snart brakar taket in för mor o dotter tungviktare...

Igår var vi på marknad i Alfta samt fick jag en NY KAMERA av min mor !! Hon hade hittat för halva priset på grillnatta och den har jag testat nu ikväll..Alla kort på detta inlägg är knäpta med den..Men ni får ha överseende, jag är inge teknisk o tycker jag varit superduktig som lyckats få till bilder redan...fininställningar får vi ta sen..

Idag har jag handlat mat, Martin var vaken hela tiden på Ica o vi följdes hela tiden av " AAAAHHH va gullig, näääämen Vaaaaa sööööt!!"  Ja se bebisar har en konstig inverkan på tanter ibland..

Dom här bebbarna har nu vidgat sina vyer o är på golvet numer, riktigt skoj tycker dom! Igår vart jag lite orolig, Sita kom o jamade på mig i stallet och jag går dit o matar henne så ser jag att det finns bara EN kattunge där?!?
Shit!! Vart har Sigge tagit vägen??
Jag kollar av vart Sita tar vägen o hon visar mig vart han är, i vedboden hade han hamnat..så nu har vi satt en skiva för dörren se hur länge den stoppar..
Gäller att hålla svansen på rätt köl när man går..

Sen så kom mamma hem med Wilma, hon sov över hos henne igår..Jag letade mig till stallet o började plocka klart där för städning o tvättning, blev ju inge ifjol så det SKA göras iår!!
 
Sen kom Pelle o undra vad jag höll på med så jag tog o verkade honom, bara Zdeno kvar då ..( o Bella)
Det märks att det är killar dom tror man ska bråka med dom så man får gräla till lite så inser dom att jag inte ska bita dom i benen =o/ Sen så vart det fixat på ett kick med..Skötte sig jättebra!
Nu e min vackra bläs hemma igen !!

Haalloo!! Du måste prata med mig me ju!!

 Sen har jag lyckats få till bilder på Isa, inte det lättaste men den är snabb nykameran!

Nu önskar jag er alla en trevlig helg...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0