PUST denna värme...

Ja det är inte lika mkt tid över nu längre, egentligen borde jag sova nu men det är så varmt så jag kan inte...=o/

Ska jag försöka ta upp tråden o berätta resten av Martins tillkomst då??
Som sagt var Marko i stråtjära på väg o vi skulle få åka ytterligare ambulans till Gävle då. Men jag förhalar o dom går o fikar för att pappa ska få träffa sin nya son då.

Han kommer och beundrar lilla Martin , snuvad på födseln igen..;o)
 Men man blir ju lika fashinerad hur dessa små varelser kan vara så perfekta små minimänniskor , sen är det ju en del av sig själv, ja man måste nog uppleva för att förstå riktigt..Många har sina djur som "bebisar" men det är ingenting mot att få hålla sin egen bebis...

Iaf så far vi till Gävle där jag tas emot på förlossningen, tyvärr så har jag det mindre roliga framför mig då...att undersökas o kollas om det behövs sys, jag håller tummarna, men se det hjälpte inte..=o( Men det positiva var att NU fick jag lite lustgas..HAha, barnmorskan tyckte lite synd om mig, behöva föda utan nå smärtlindring , klart du ska slippa känna nå nu...TACK !
Så medans jag sys så väger o mäter en annan Martin, hon frågar vad jag tror ?? jaa´3900g kanske ca, gissar jag..
Nä du lite mer, 4224g o 53 lång , en rejäl liten kille du tryckt ur dig ! Inte konstigt du behöver sys om du bara behövde 3-4 k.värkar menar dom.
Den efterlängtade fikabrickan , rensad..


Sen kom den , fikat! så gott det är att få knapra i sig lite mer..Sen fick jag gå o dusha och det är oxå en grej som står högt i kurs ! Hon var väl runt 3 på natten då..
Martin var hos personalen under tiden..


Marko kom på fm på Tisdan o vi åkte hem efter att läkarkollen var OK..
En stolt o glad pappa!


När man kommer hem så slappnar man ju av o då kommer tröttheten.Martin var gnysslig första natten hemma o tuttade en ggn i timmen så man var lite mör så att säga..

På Onsdan vart ju Erik 5 år , så han fick glass o maränger med sig till dagiset och bjöd på det. Sen kom Carola med barn o svärmor o firade honom hemma o kollade på Martin.Han fick fiskespön av både Carola o svärmor, men han var så snäll o donerade det ena till Wilma.Hjälp va stora Wilma o Erik känns nu, ja ni ser ju själva på bilden...


Torsdan var det dags o åka till Gävle igen...För andra läkarkollen..Helt otroligt hur jävla idiotiskt dom resonerar, allt ska visst till Gävle..Det som har funkat i alla år i Bollnäs ska försvinna sen ska man tänka miljövänligt !! ...
Den var oxå OK iaf o han vägde 4070g nu och det var helt ok, dom får tappa 10% av födelsevikten.

Nu är det dags o mata igen..Hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0