Solen närmar sig!

Och annat kokar...=o/
Wilma hade ju ridskolan i fredas igen Mumin vart det, han är ju en liten "typisk travponny" i stuket, stressar lite o huvvet upp i skyn för minsta lilla.Sen är det sällan han får galopera iom att inte många klarar honom men det problemet har inte Wilma,haha, tror jag...;o) Dom skulle öva på att galopera i volter, alltså små ca 7m volter, alla hade mer eller mindre problem med att hålla igång galoppen eller att få en rund volt.Allt nytt är svårt i början oftast..
Wilma är jätteduktig på att göra äggvolter har jag döpt dom till, iaf så vart det väl lite jobbigt åt farbror Mumin för han provade att ner med huvvet,hoppa åt sidan o tvärnita, det är hans specialitet när han tröttnat. Och det brukar funka !! Men första ggn klara hon han o parerade, bara o fortsätta!
Mumin fortsätter o berätta...
 Andra ggn så gjorde jag det bredvid ridläraren och DÅ funka det ! Kullerbytta över halsen tog ryttaren o sen fick jag vila....
Trodde jag ja...En ilsken röd ryttare satt upp igen och nu vart det andra bullar av ! Hon beordrade att man knöt fast grimskaftet så jag inte skulle kunna skicka ner huvet nå mer sen fick jag minsann anstränga mig!?!
Va?! Det bara skummade mellan benen på mig innan hon gav sig!! Men tydligen var hon nöjd för hon berömde mig och sen gick vi in i stallet och den lilla sadlade av mig, sen kom en tant in o svampade av mig, så mysigt! Hon vet verkligen vart det kliar på en..Den röda ryttaren smugglade lite hö till mig fast dom egentligen inte får, sen fick jag täcke och ja en borstning innan förståss..Ja det var nästan värt anstängningen det här...Tur det är helg för mig nu..

Så här ser det ut hos oss nu! - 20 o solen som kämpar sig upp..


Ja igår var det en dag jag velat slippa lite iaf...Det började med att Marko satte ut skotern för o "kolla läget" på fredagskvällen, han behöver snabba pengar till en bil nu tills Pickisen är på G igen. Och vad säger man? på 40 min hade han 4 mejl( fast han skrivit att han inte kollar den ofta) och tre samtal...
På lördagmorgonen ringer en kille som ringde kvällen innan, jag är på väg o vill kolla nu! Han kom från Uppsala , han kom o provade och javisst ville han ha den!
Vi kom överens om att vi skulle samåka ner på byn för han behövde ta ut pengarna!?! Snacka om modig! Det var ju iaf ett ganska stort belopp o vi är bara en liten byhåla med EN minut o EN bankomat...Inte alltid garanterat att det finns stålar här inte--;o) Och Marko har ju aldrig släppt iväg skotern utan pengar,.
Iaf så skulle vi passa på o hämta hö o halmbal samtidigt, så jag startade bilen kopplade på vagn o skottade av den all snö sen fick den stå på tomgång för o bli varm. Dom satt o fikade o han försäkrade skotern på datan, dom går ut för o lasta skotern jag donar ordning ungarna, Wilma skulle sova hos mormor..Vi går ut o jag ser Goffen totalt igenimmad!!??
FAAN!! in i bilen, shit fläkten har brunnit tänker jag o stänger av den, hmmn det hjälpte inte...kollar tempmätaren ååhåå den var i botten på toppen så att säga..=o( Den KOKAR!! NEJNEJNEJ detta händer INTE!!
Men det gör det....

Marko lyckas fylla på glykol som bara den sen så måste vi ju komma iväg! Fick låna svärfars bil så det löste sig ett tag iaf...Dom avslutade affären sen var vi iväg med Wilma o hämtade halmen o höet,
Som tur var så fick Marko fart på goffen sen när vi var hemma och topplockspackningen verkar intakt, PUST !
Det fattas bara att vi båda stått utan bil...Peppar,peppar.
Vi firade med en plankstek igårkväll ;o) Sen var det Robinssonfinalen som gällde.

Sen har jag krånglat med hästnet, ska lägga ut annons på ena rockarden men se den vill inte visa sig där hur jag än försöker, Skitgrejer!
Men jag lägger ut en bild här oxå nu då så länge, Anna ska få fixa min Till salusida.

Jag använder ju bara den andra jag har så varför ska en sprittny bra vagn bara stå o samla damm?
Vet ni nån som behöver en finns det en här! Sele finns oxå .

Sen fick jag bilder av Marie, på Lasse, jösses va fin han är!! Tur man är utan dragbil annars har man väl åkt dit för stöld i sinom tid ;o)


Det bara sprutar en blandning av Tilia o Zorry om honom !

 Ha en fortsatt trevlig helg o vecka!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jo såg hon var till salu, maila med henne och ville ha lite info men hon var tydligen inte mail sugen :-/

2010-02-03 @ 19:36:29
Postat av: Jennie

Jo, vilken sele är de du ska sälja?

2010-02-03 @ 19:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0