Smått o elände!

GGRRR, jo du Carina jag vet att JAG LEVER !!

Ja som synes så är jag mindre glad....Det började med att när jag kom hem igårkväll efter bassängträningen, kl var väl runt halvåtta, Erik var trött o grinig, snabbt i säng med dom tänkte jag...Vi kliver ur bilen o då hör jag ett vråååållll som jag fattar direkt att detta är inge bra. =o/ Nån av hingstarna helt klart...

Skyndar mig o låsa upp så ungarna kan gå in, iväg till stallet o kollar det som går i mörkret. Jag hör fler vrål från stonas skog...Lilla Barre står vid stallet o ser alldeles bortkommen ut och ensam....FAAAN !!!!
Sen in o byta kläder fort som bara den leta ficklampa, pratar med ungarna så dom är jätteduktiga o gör pyjamas själva, o ut,.
 Mkt riktigt så hittar jag Zdeno o Pelle i stonas skog, ficklampan är superäcklig o farlig släcker jag den ser jag nada....
Till slut lyckas jag få tag på Zdeno o får på honom grimman så går vi till stallet o in med honom o Barre .
 Pelle drar till skogs igen o jag efter, ser stona står i en klunga,
jösses vad tankarna går på en, jaha hur många har kastat nu då ? undrar om dom lyckats få till det? Har nån gjort sig illa? fan fan fan!! Jag såg mig själv ta verkkniven o kastrera dom själva, i min fantasi ,så man ska slippa såna här situationer..
Men jag hade hjärnan med iaf så en hink med smaskens i ,då går det o överleva en ficklampa med. ;o) Så Pelle blir fångad han med o in med dom, snacka om att han o Zdeno var genomblöta..
Sen ut o locka hem flickorna , ger dom lite groov o mumsa på. Lite svettiga är dom men verkar iaf lugna o ingen är då kladdig i baken så ingen verkar ha släppt till iaf, tack o lov !



Tydligen har Zdeno gått igenom till killarna sen har dom förmodligen kutat o inte hunnit stanna o pang genom trådarna till stonas hage, hittade det idag o lagade men tänkte att dom får stå inne så ska jag verka dom innan dom får gå ut igen..-14 hade vi på fm. Runt en halvett tänkte jag att jag går in o äter innan jag fixar dom.

Då är jag utan vatten igen !! Gissa om jag vart le....Ut o fippla men det gick inte, det suger luft nånstans så pumpen funkar inte som den ska.. Hämta ungar vid tre sen kom svärfar o kollade . Sen ner på byn o fixa ny slang o nå "muttrar" så imorron eller om jag har ( O) tur i kväll ska vi försöka åtgärda det.
Det är -14 igen, jag skulle aldrig skrivit om hur härligt det var med bara -3 häromdan...=o/ Tur är väl iaf att jag har vatten i badkaret åt pållarna, och hingstarna får stå inne inatt igen iom att det hann bli mörkt ute, vill ha ljust när jag släpper dom så dom ser lite bättre.Har muckat o matat med dom och nu är då Barre verkad iaf, bara två kvar.

Ja det är väl läget för tillfället, att det aldrig kan få vara lugnt! Men stona verkar då vara vid gott mod o lugna. Men som det verkade hade dom formerat sig igår o inte låtit killarna kommit för nära iaf. Nu ska jag varva ner lite...

Och visst gillar Erik grimman Marie! Den är ju " supercool"! enligt honom...=o))

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hallå i vilda vestern! Normalt sett tror jag du kan vara lugnt vad de gäller de dräktiga tjejerna. Även om de är dumma ung hingstar som ev vill testa ett å annat så bör ju inte tjejerna släppa till så länge de inte brunstar :) å killarna bör ju inte heller testa mer än nödvändigt. Fjant har ju aldrig klivit på någon som inte varit sugen fast han gått med tjejer åren om. Han har kolla läge och i bästa fall hunnit undan innan de smällt :) de har ju även kommit in en ny tjej mitt i vintern utan bekymmer (nickan) Dock har vi inte haft sugna tjejer så tidigt som januari som tur är :)

2010-01-19 @ 23:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0