Snö,snö o -33...Blääää !!

Ja det är väl så jag känner det nu..DET FÅR RÄCKA !!

Sen sist så har det väl inte hänt såå mkt,
 Wilma har blivit 8 år, jösses hon är stora tjejen snart ju?!? Vart tog tiden vägen?

En FYRA år gammal bild med härliga Flöjta o en mindre Wilmis! Lite skillnad på snömängden med...


Lite fika o paket blev det ju med släkt o nån kompis som hälsade på..

Sen har det ju mest varit snöskottning här...Jag har nu åkt grävskopa och skottat av taket på husvagnen, lite läbbigt var det för minsta Marko rörde den utan att jag höll i mig så vart jag superyr =o/
Jag har skottat av taket på våran "utbyggnad" av huset med skopans hjälp som tog det yttersta lagret sen tog jag resten så plåten skulle få vara kvar där den var...
Sen är det ju gården då...

Nu har det varit -33 på måndagsnatten o inatt var det-31 Är så himla trött på detta, men dom lovar att den ska släppa till helgen, kylan alltså, bara o hoppas...
EN bra nyhet är att Pickisen är hemma o hel igen!! Och den är tystare, PIGGARE o soppasnålare, kan det bli bättre?? Ja, vi kan väl få slippa räkningen...? ; o)

Sen har ju jag oxå problem som många andra har ...Snön..Har bara en tråd synlig i hagarna och nada till ström, o hingstar som börjar få vårkänslor..=o( Samt så är min rygg INTE bra effter all tidigare skottning...Ingen bra kombination!! 
Så i söndags hade då Zdeno tagit sig in till Pelle o Barre, blodig o genomblöt....Igår så tog jag in Pelle på dan o Zdeno fick gå med Barre, då hade han gått in till stona på kvällsidan så nu är han portad till en box tills jag lyckats få till strömmen på nå vis. Så nu är det väl o köra, longera honom tills det har löst sig..

Ska jag vara ärlig så har jag bara lust o skita i allt vad hingstar heter för tillfället o bara ha ston...Tänk om man hittade en seriös människa som ville ta Pelle o visa fram honom, men se såna växer inte på träd skulle jag tro...

Tänk om det kunde bli grönt under fötterna! Tänk om jag vore miljonär!?!  JA drömma får man för o orka....

Inget positivt inlägg här idag men med en värkande hals o svank samt kroppen som förändras o all denna eländes snö ó massor av jobb så känns det inte så kul...=o(
Vi får hoppas att nästa inlägg är gladare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0