Magsjukan knackade på...=o/

Ja inte mkt har hänt sen sist...
Puzz är omskodd och jag har tömkört henne en runda, kan ju erkänna att mitt flås blir sämre så det blir nog inte nå många "plumspromenader" i snö mer på ett tag..Iaf inte med en glad, stegsnabb welsh iaf ; o)

Sen måste jag än en ggn få lovorda våran pärla Cissi...Ovanligt va?? Nej jag vet..
I fredags tog ju jag o Erik henne o hann ta järnvägen till taxihämtningen, Wilma hade haft skidor på skolan o Erik åker ju sin sedvanliga bob...
Vi kopplade på ännu ett rep sen så fick wilma helt sonika tolka på skidorna hem lite bakom Eriks bob. Hon bryr sig inte ett skvatt!! Underbara pålle!

Kan ju säga att det var ett par tanter som kom ut på broarna o vinkade o skrattade, "Men va härligt det ser ut!!" När vi passerade genom Voxnabyn..

På kvällen låg jag o kollade på mitt favvodeckarprogram "morden i Midsommer" 10 minuter kvar o spännande iom att jag inte sett detta avsnitt tidigare,,, då hör jag nån hostar uppe, "jaja, tittar klart så smörjer jag honom med vicks sen tänker jag"...Men det lät lite konstigt så jag släpar mig upp.
Då har lillmannen spytt ner hela sitt täcke, vikt undan det så snyggt o fortsätter sova..=o/

Ja sen dess har det avlöpt här..Erik , Wilma o jag o Marko.. Tack gode gud så har både jag o Marko sluppit spytt bara diare´...Men för o se det positiva så var det länge sen man blev mätt på 2st pannkakor iaf =o)) ( O 2 kg bara borta , poff sisådär)
Så det mesta har gått på halvfart tills idag..Så nu har man hunnit ikapp lite igen, och snöar gör det =o( igen...

En glad nyhet är ju att MC har visat Lasse i helgen och dom knep 38 p med fin kritik tycker då jag iom att det bara är en ettåring det handlar om..
Liten har blitt stoor !

STORT GRATTIS TILL ER !

Jag hoppas att hon väntar med att lirka bort kulorna på honom, iom att alla Zorrys avkommor är lite sena o ränner på höjden först o breddar sig sist..Men det avgör MC själv, jag är bara den lilla norrländska plastmorsan som sitter o drömmer...

Passar på att Gratta alla andra jag känner som varit på utställningar och är nöjda !! Ingen nämnd o ingen glömd..
Ha det bra alla !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0