o ännu mer snö !...

Ojsan här är jag igen?!

Lite har hänt sen sist, vi var ju till Valbo på lördan...
Och fast vi var på Hööks så tänker jag INTE göra om det om jag slipper i det föret som var...Marko hade ju varit på julbord fredagskvällen, när han kom hem på natten så luktade han som en hel wiskytunna så jag fick ju köra då...
Och vilket elände!! 70-80 km/h det bara vräkte ner snö. Oplogat långa sträckor sen finns ju alla dårar som tror dom är oövervinnliga =o/ Kör som svin fast dom varnar för halka o olyckor stup i kvarten..Efter ett bra tag längre än vad det brukar ta så kom vi då ner och vi var på Biltema, juhla och Hööks...sen orkade jag inte gå i nå mer affärer, då var det eftermidda o Marko körde ett tag men i hagsta fick vi byta då han hade skallebang igen =o(.

Ja på Hööks var det ju rena gotteboden,nästan..Det täcket jag trånat så länge efter fanns inte!! Varken 105 el 115cm, SKIT!!  Det där snygga lila fleecetäcket med LF- motiv.85 o 95 fanns men jag har ju inte så små pollar! Trine o fölisarna isf men Trine passar inte i lila ju...Kanske Jossan då men hon är ju så pass rund o grov så jag tror hon blir en 105 i slutändan.Jaja hoppas det är nå nya läckra som kommer snart då.


Sen så var det ju vargjakt här på lördan,jag träffade två jägare innan vi åkte ,o då hade grannen våran precis sett en stor varg passerat i grannens hage (bor i slutet på våran raksräcka 700m bort) så dom lyckades efter en del spårande skjuta ena av dom två vargarna..
Dom hade gått på ån ner mot gammelhomna sen vänt o kommit upp mot oss igen för att sen gå till ormtjärn, (där vi brukar vara o köra/rida) o där vart tiken skjuten. Detta är vad jag läste om i ljusnan idag. Men jag är glad att det är en mindre här ett tag iaf, det lär väl komma fler snart antar jag.Nu får vi hoppas att det är hon av dom två som har bitit ihjäl hundarna runt omkring nu då, det var ju skyddsjakt på en av den anledningen.

Idag så har jag rensat kläder, fy vad tråkigt det är! När jag var klar så hade jag 1 1/2 säck urvuxna kläder av Erik o Martin. Så nu är det liite bättre plats i garderob o hyllor.Handlat mat har jag hunnit med o imorron ska jag köra en hösilagebal till Anna o killarna sen ev hämta en pall spån åt Carola så köper jag nån bal av henne.
Nä nu måste jag slänga fram tutten..Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0