Luciashowen är avklarad...

Japp , nu är man lite mör men ändå glad.Men ack så sluuut...=o/

Har fått rapporter om att det går bra med grabbarna, och dom verkar trivas låter det som iaf. =o)

Sen sist så vart jag sämre o känner av bihålorna samt haft feber av o till, dötrist. Martin är piggare liksom Erik o Wilma. Dock snoras det o rosslar i halsarna än.
Hade pysseldag på skolan med Wilmis på tisdagen o det gick bra efter nån alvedon. Det är ju så mysigt att vara med så där! åt lunch med henne sen hämtade jag Erik så åkte vi hem o bakade lite tillsammans.

På Fredagen så fyllde ju min kära mor jämnt, o hon rymde hit o gömde sig på torsda em. ;o)  Så på sin födelsedag så bakade vi tårta o städade...haha men hon valde det själv..

Jag fick lov att nacka ankungen pga han förfryset fötterna , jättetrist men vad gör man..Elementet la av en natt medans det var -26 här o tydligen så klarade han inte det dom timmarna det vart kallt , Sixten är lite i farozonen med en fot oxå men han går på den iaf så vi avvaktar om han reder sig eller hur det går. Ungen bara låg o ville inte stödja sig på benen nå...

Gårdagen var det generalrep på klubben sen fikade vi smörgåstårta på em, mums ! jag somnade vid nio o Marko var snäll o hade matat pållarna kvällshö. Tack!!

Så idag var det dagen D som både Erik och framförallt Wilma sett fram emot !! Ni kan se varför nedan, tyvärr dåliga/mörka kort...Jag var lite deppig för vi hade -25 här, ingen höjdare o vara ute då..
Men på em så hade vi - 19 o på byn var det bara -11 så det gick iaf.



Pygmee´Lucian på Texas är Wilma..=o) Han är väl ca 1,68 hög, jag sadlade då ovanför mitt huvud iaf...=o/


Dom lottade o Wilma vart Lucian, första ggn hon är med i deras tåg, gissa om lycklig.

Ett gäng tomtar på små gulliga shettisar o Mumin till vänster.


Jag o Cissi med Erik på ryggen,Nordisen Jojjo till vänster som kördes och elaka Peter till höger som förvandlats till lillagubben över dan.Erik var superduktig och han sjöng med för fulla muggar.Jag lät mest bli att kolla på den fullsatta läktarn jag o sjöng på..Ahhh..Vet inte vad som kändes värst allt folk eller att sjunga =o/.
Men vad gör man inte för sina barn ; o)

En nöjd kille efteråt!

Tror det var ganska poppis för det var mkt folk där och det flöt på ganska smärtfritt bakom kulisserna med, kul!

Här hemma så går Zdeno med tantgänget o det funkar bra, han pratar o flörtar med Crispa emellanåt men inge mer, skön!
Jag måste erkänna att det är jätteskönt nu när jag slipper hålla på o leda pållar till skilda hagar över halva gårn, både slippa kånka vatten o mat..

Nu är det bara o ta ett djupt andetag, för imorron 8,00 då är det skolans lucia, då är det tärna som gäller o alvedon för mig...
Hoppas alla haft en trevlig tredje advent!

Kommentarer
Postat av: jennie

ÅR 1992 Red jag och Festis först och ledde lucia tåget genom byn.. på den tiden åkte lucia vagn nästan längst bak, minns jag inte fel var de klubben som ledde tåget och Edsbyns Lucia samtidigt genom byn! men de bruka vara nå slags spex i ridhuset oxå med egen lucia.. åren går och minnet sviker!!

2010-12-12 @ 20:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0