Allt möjligt, minst sagt...

ja sen sist har det ju hänt lite grejer...Var börjar jag ?

Jag skodde Puzz på måndan (den 22 nov ) samt föräldramöte hann jag med, politikerna vill lägga ner skolan här på bruket så det har varit några möten nu på slutet..

Ett år äldre har jag hunnit bli som Carola SÅ SNÄLLT skrev i GB ; o)... Och TACK för alla gratulationer jag fått här o där..
På min födelsedag så verkade jag Pelle o Barre samt bakade en tårta alldeles själv =o) Ja alltså tårtor har jag gjort många förr,men aldrig bakat bottnarna själv tidigare men nu kan jag det oxå..Erik gjorde sitt bästa för att få till ett kalas åt mig och bjudde halva dagiset mfl =o)) Goplutt!

Bella har jag också hunnit verka sen var jag till veterinär öjvind med Cissi o Bella fredan den 26e, Han hade bara glädjande nyheter !! Bella var dräktig och Cissis äggstock var normal igen, så skönt så !

Här bor en hemlis åt Carina i magen ! Hoppas allt går bra hela vägen nu då..

Wilma ska vara med i Luciatåget på ridklubben så det har varit lite sångträning mm,Erik ska vara tomte på Cissi som jag leder. 
Sen har ju förskylningarna avlöst varandra, jag har varit sämre/dålig o Erik har det tagit om på o Wilma hostar o tappar rösten om vartannat o är täppt =o( Nu har även Martin åkt dit så han har börjat snora nu efter att par jobbiga nätter samt fått feber,så nu märks det hur det går för honom..Och hur länge det tar innan han blir frisk .


Dagsfärsk bild på Crispa, nu är hon fin i hullet inte så lönnfet längre.

Volvon är såld, och jag har hunnit julpyntat inne under veckan som varit...
Sen var det ju nå eländes virus i datan så den spärrade så jag inte kunde komma in på bloggen o skriva , så storebror räddade oss o fixade den samt fixade lite annat åt oss, STORT TACK !!
Sen har tempen ute inte varit så skoj, -26 var det som värst så det har mest varit matning o bära varmvatten ca 100 l åt ggn som gällt i hästväg..


Wilma o Puzz har kommit på att det är superkul o hoppa över snöhögarna som finns på gårn, men lite jobbigt är det, sa puzz..

Under helgen så har jag fått lite gjort när det vart mildare, -8 o det känns som rena sommarvärmen =o/ Igår ,söndag så var jag o lastade en hösilagebal som jag skulle köra dit Pelle o Barre numer bor, hos Anna, nästan framme, stannade i en korsning o skulle ut på Faluvägen hör jag hur det känns konstigt o skrapar....går ut o tittar , då har två " balkar" som går från draghandsken på vagnen gått av så det ser ut som ett v , Jiiipiie ! ingen höjdare när man har 500kg last på...
Iaf så har jag spännband i bilen så jag tar dom o lyckas spänna ihop vagnen så jag kan ta mig hem till Anna o vi lyckas få av balen i hagen, måste erkänna att jag känner mig stolt över mig själv, att jag kom på o lyckades få till det o det höll! Utan att bli panikslagen..
Sen smög jag mig hem så nu har Marko lagning att göra...
Hade ju Martin med mig i bilen o han somnade om så jag skyndade mig att koppla på transporten o i med Pelle o Barreman sen så åkte vi..

Så nu bor dom med tre får, vilka Pelle trodde var flickvänner åt honom =o/, dom flydde för glatta livet in i deras stuga och jag vet inte om dom vågat sig ut än,väntar med spänning på rapport från Anna, hur det går! Allt var då lugt igår kväll.


Idag har jag kört ut hösilage åt stona, den räckte i 12 dar den gamla o nu är det 2 pållar mindre så vi får se hur länge denna räcker då.
Medans jag pysslar med det så flyttar jag över så alla går i samma hage, skojigt tycker vissa ...Andra tyckte det var mindre kul..
Jag släppte Zdeno med Cissi o gänget o hittills har det gått bra, Bella nosade på honom sen vände hon rumpan mot honom o så stod hon o gluttade under lugg, Zdeno visste inte riktigt vad hon ville men hon ser inte så glad ut så jag smyger nog härifrån jag tänkte han..Klokt av honom.

En som vart överlycklig var ju Jossan, *asg* vilket lyckopiller den jäntan är!! Blir bara kärare o kärare =o)Hon kämpade med att få igång ett race med fölarna men nä det var jobbigt,tyckte dom..
 
så då roar man sig själv..

Svishh...

Hon har ju spanat in Zdeno länge o nu fick dom nosas!! O han sprang med henne oxå !! Jippie!! Jösses det bara sprutade snö när dom for runt..Cissi o Crispa o Puzz är ju mindre glada över bråkstakarna, Jossan SKA sättas på plats, problemet är att skäckeländet inte är still så man kan spöa upp na ;o)


Mina (snart) vackra skäckar!!

Kom igen o spring du med svarting!!

Tjoho va kul!! Inte lätt o hinna med me kameran iaf..

Vilken vacker flock jag har!! 9 supervackra pållar , sen ser jag ju hur fina Zdeno o Jossan är tillsammans, hmmn där har jag ju ett vackert tvåspann i framtiden =o)...Dom har ju nästan lika mkt vitt på sig.

Crispa är ju urläcker i profil nu, Trine måste rulla in sig i nyhagen...O Dottys runda rumpa...

sådärja!

Då måste jag det oxå !! säger Nelly..O samma plats me..

Nä nu måste jag ta hand om en snorig Martin, han ska få en supp i rumpan för första ggn , se vad han tycker om det =o/...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0