Stallstädning.

Japp nu är det klart , spolningen av stallet så nu får jag vänta att det torkar så jag ska bättra på färgen om jag har nå kvar..

Annars har dagarna gått ganska stillsamt till, städat lite inne o tvättat..o pusslat lite.

Verkat Zdeno och Trine har jag gjort. Zdeno friserade jag till i öronen o skägget under hakan, han är så rolig för han spetsar öronen lite lagomt så jag ska se om det ser bra ut, sen är han blickstilla när jag tar under hakan fast jag har grimman "bara" runt halsen då, duktig kille!


Sen har jag haft besök av en tjej, Anna heter hon. Hon har blivit sugen på att ha shettis, så självklart så ska vi försöka odla upp det intresset! ;o)  Hon var hit med Eva som jag känner sen tidigare, så det vart nån timmes trevligt hästprat vi får se hur det utvecklar sig i framtiden =o)

Sen har Wilma haft ett par hästpysslar dagar här , hon har putsat o donat o jag har knäppt lite kort på resultatet..

Min Vackra (skäggiga ) Trine..


Nelly var kvar hos kompisarna under tiden hon..Trine ser lite rolig ut för Wilma tog mantussen hon har på andra sidan o försökte ha den på man sidan, därav rufset i nacken..=o)


Jag hade kameran med ut tidigare på dan o Pelle fastnade på några kort men jag hade ju ingen putsstund före jag som synes.. =o/

Himla svårt o få till bra bilder utan hjälp för dom vill ju komma o prata med en..Här är han på väg..

Ska väl erkänna att jag är lite nervös inför Lördan, känns lite som dommedagen ;o) o det är det ju för förmodligen Zdenos kulor...

Sen idag har wilma snajdat till Crispa o Puzzel mellan regnskurarna..
Årets flodhäst...Crispa men utstrålingen fattas då inte.

Det blir bra övning för Wilma när hon ska ställa upp dom..Men jag tycker hon lyckas riktigt bra jag.


Som synes har hon kliat av sig en bit man MEN jag lovar att hon INTE har exem, vi har otroligt mkt mygg o knott här iår sen tror jag det var lite hormoner på henne med för hon kastade ju fölet o tappade man innan det vart nå knott som kom o anföll hästarna. Har hört att många har samma problem iår..Trist.
Sen MÅSTE jag ta tag i hennes späck...
Här är nästa dreggelvarning!

Men även här har vi varit för lata ett tag, mullet har bitit sig fast igen så nu finns det o jobba bort..Hoppas jag är ursäktad iom att Martin kom till världen då..;o) Orken har varit borta ett tag.

Nu vet jag ju inte hur welshar ska se ut men i mina ögon är hon då supervacker !!

Ja sen har jag bytt ut lite kort o lagt till bilder här o var, så ni får väl kolla runt om ni e nyfikna..
Jag funderar även än HUR jag ska göra med pållarna i framtiden, många talar om för mig vilka pärlor jag har , hur kan du ska sälja dom??
och det VET jag ju =o)  Frågan är ju hur många jag ska ha på gården...Eller om jag måste söka tillstånd för att få ha fler än 10 st innan det är klart...Eller om orken kommer att räcka..
Några har haft förfrågningar över Trine o Crispa, men jag tror jag försöker få ut damerna på foder så länge..Jag kanske ångrar mig ju sen..På Lördag vet jag mer.
Och har jag en himla tur KANSKE det löser sig riktigt bra för en av dom iaf.


Och här har vi den RIKTIGA STJÄRNAN på våran gård !! ;O) *asg*


Nu ska jag gå ner och vara lite social i regnet..Ta hand om varandra !

Kommentarer
Postat av: jennie

ja som jag sagt tidigare kommer du ångra dig om du säljer trine och crispa tror jag, så foder är ett mycke bättre alternativ tor jag. då har du ju fortrarande fina avelsston i framtiden samt att du slipper fundera om de blir vandringspokaler av dom! ja nu närmar sig lördag med stormsteg... Vi syns där ;-) vi hoppas på att kulpåsen blir kvar så vi har nära till en snygging när lusten faller på :-)

2010-08-04 @ 19:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0