Smått o kryp..

Nu har det gått några dar igen..
Och det har hänt lite..

Jag har varit på läkarkoll med Martin o allt var ok. Han vägde 6570g och är 61,5 cm lång nu. sen har jag hittat babysitter på blocket, alldeles nära i älvkarhed, så den åkte vi o köpte och den uppskattas!

Waow , vad spännande grejer!!


O dom låter, jättekul!!

Sen så fick jag liite panik...Har hittat tre SMÅ kryp på mig som jag INTE kände igen. Suttit på nätet o kollat på diverse ohyra men inte kunnat konstatera vad det var o vart dom kommit från..
Sen var jag i hönshuset o städade o matade, jag lutade mig mot dörrkarmen o råkar titta på min arm sen,, PANIKEN VÄLLDE UPP !!? Fulla armen på jackan är det av dessa små eländes kryp och då menar jag FULLA ARMEN !! Hönskvalster..
Har varit förskonad  från dessa tidigare men nu kryllade det av dom...
Jag beslutade ganska omgående att nä nu ska dom bort, så redan samma kväll nackade jag bort mina 6 hönor, varav 2 av dom skulle nackas snart ändå, dom var så pass gamla ..

Nu tycker många kanske att jag var hemsk.. Men jag har lite problem med att ha tiden det tar att sanera ordentligt o behandla hönsen. samt så vill jag INTE ha dessa kryp överallt !
 Dom kan ju gå på både oss o hästarna, nu är jag glad för att jag har enskilt hönshus iaf och inte varit där förutom att mata o plocka ägg på senaste. Risken är ytterst liten att det gått på nå pållar iaf , iom att jag inte hållit på med båda (höns o hästar) samtidigt. Antar att detta väder har varit riktigt gynsamt mot krypen...
Nu får jag se hur jag gör med ankorna till vintern, dom kanske inte gillar deras fjäderdräkt? Och jag hinner nog sanera h-huset tills det är dags för dom o flytta in.
Så nu vart det lite mindre jobb för mig, och ska jag vara ärlig så känns det skönt.Ägnar hellre den tid jag får över åt pållarna.Höns kan man alltid skaffa igen om man vill senare när Martin e större.

Jag har ett utegångsfår i hagen med. Hon har den lurvigaste päls som jag haft på nåt föl hittils =o)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0