Smått o Gott.

Ja sen sist så har vi hunnit med lite igen,
Martin har gjort sitt hörseltest som var UA. Sen har vi äntligen varit o gjort astma o allergi utredningen på Erik.
 Han har ju Astma konstaterade läkaren , förhoppningsvis en som växer bort MEN det KAN komma tillbaks senare i livet om man har otur...Sen gjordes då ett pricktest då oxå...Och det visade INGET !!
En stor sten ramlade bort för mig, då behöver jag inte oroa mig vilka som ska säljas , vem vill ha en golden, kan pappa avliva katterna, osv.. nå mer.
Visst kan han reagera på djuren när han ex är förskyld men vi har fått medicin han ska ta morgon o kväll så förhoppningsvis ska han slippa vara dålig i flera veckor efter en förskylning nu då.

"Vad vill du nu då, opålitliga matte.."

Zdenos snitt läker fint, men han gillar INTE mig nu, allra helst om jag närmar mig rumpan hans..=o/ Han var ju svälld första två dagarna o det fastnar ju igen av sårvätskan, så varje morgon tar jag jodopax på bommul o sen gnussar vi så all skit försvinner men AJ VAD DET SVIDER !!! men ja hellre det en vecka än att det blir infekterat..Fast det förstår ju inte han...Sen hackar jag ju honom i halsen me!! Ush hur matte har blivit!!?

Sen har jag fixat hagöppningarna o fått dit trästolp, järnstolparna viker sig för lätt o blir lätt överslag i isolatorerna.. Men nu vart det bra så får vi hoppas Marko låter bli o ploga av dom i vinter...Samt trimmat lite runt trådarna så nu är det "bara" nån km kvar ;o)


Var ut med kameran idag o här är standardbilden man får av Dotty..Hon tappar fölpälsen sakta men säkert...
Dom hade siesta när jag kom ut, Trine hade vakten sen sov dom andra, så söta så...Lite kul är det för Tilia o Bella är polare nu.Så nära kan dom gå o knapra..Och ser man på bilden så är dom nog ganska lika stor, Tilia e ju 101 hon...

Jag har börjat mata damerna med kraftfoder nu, det gillas, sen har dom börjat lägga vinterpäls. Lite lustigt för det har kommit på Bella, Crispa, Cissi o lite , e det tidigt eller??.Uppifrån o ner..Tilia, Trine o Zdeno har pälsen börjat rasa på så det kommer nog där med snart.
Tilia blir mer o mer stickelhårig för varje år, det var bara fläcken uppe på rumpan från början. Men nu sprider det sig som ni kan se.

Sen har jag kanske glömt o talat om hur det blev med Tilia..
Hon var ju hos Zorry hon ,men se hon kom aldrig i nån brunst så det blev ett sabbatsår för henne nu.
Förmodligen satt gulkropp på fölbrunsten så då e det ju stopp o inte hade jag lust o hämta hem henne, spruta igång o skjutsa upp henne igen så hon får väl vara då. Vi tar nya tag nästa år, och då blir det nog en annan hingst så provar vi Zorry senare då, bäst o passa på om han är hemma den jag vill ha.=o)

Det känns o börjar synas att hösten närmar sig , skönt på ett vis, all eländes fråt försvinner MEN jag börjar känna i leder o muskler jag, så jag hoppas att det inte blir så rått nu då men regnskurarna avlöser sig här så det märks...

Ser ni att Nelly får sin mors vackra Brinnande RÖDA färg på manen? Det är inte så mkt än men det kommer..
Jag ska ringa o höra när Helen kan komma o chippa o rita fölarna oxå, börjar bli dags så man hinner få in pappren innan den sista sept.

Just det ja, ni har kanske märkt att menyn på vänstersidan e konstig? Welsh o föl2010 e borta o annat som inte stämmer när ni klickar på den raden?.. Det är mitt fel, jag skulle ändra en siffra till 2011 för jag hade ändrat o skrivit in för nästa år så sen var det kört, igen...Jag MÅSTE lära mig att överlåta det avancerade jobbet åt Anna, men jag trodde ju det skulle vara enkelt.Så nu måste hon klura ut vad jag lyckats med så rättar det säkert till sig nå tag...
Hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0