Nu är det ett faktum...=o/

Ja nu har jag en valack oxå då...Känns både och just nu , jag sörjer lite och kanske skulle jag ha ansträngt mig mer att försöka visa honom.
Jag har ju drömt om små fina fölar efter honom, med hans fina psyke o färg, men samtidigt så vill jag ju inte göra nå "buskavel" heller fast iof så FÅR man ju enligt Eu, bara man dna.ar dom o för språngrulla...Men jag vill ju ha det magiska RS  och en "godkänd" kille jag.
MEN nu behöver jag inte fundera längre..för nu är dom borta....Tyvärr !
Hemma i boxen igen.

Allt gick smidigt o bra, vetten tyckte han var i perfekt hull han, "himla kul o se en i bra hull, annars är dom som bollar o har fång" var hans komentar..Visst men det tråkiga är att han bara gått på bet o varit hemma i en månad så har allt mull från betet försvunnit, vill jag köra o jobba med honom så får jag mata ihjäl mig..Så han förstod varför jag kastrera.
Iaf så hann jag dusha honom innan det var dags så nu är han ren o fin en stund då , samt så kaxade han sig så det var lätt o gå in med honom, tänk va skönt när han inte bryr sig!!

Nu blir det pencilin i nio dar så nu håller vi tummarna att det inte blir infekterat o läker ihop fint utan krångel.

Kolla in liten Sita i bakgrunden , hon har blivit grym på att fånga råttor...Varje morgon/kväll ligger det x antal som hon ska ge sina ungar. öppnar jag inte i tid åt henne knaprar hon i sig dom själv.Kom på att ungarna är ju lite mer än 2 månader nu, hmmn meningen man ska få iväg en då egentligen...Nja vi får se hur det blir...Det finns ju VÄLDIGT många råttor på den här gården. ;o)

Sötnosarna...Som inte är helt tam än...Ungarna tycker dom är läbbig, allra helst Erik...

Trulls längst fram o Sigge i bakgrunden.

Sen kom jag på att den 23:de vart ju Nelly o Dotty 3 respektive 2 månader, vad fort tiden går...
Och inte är det mkt som skiljer åt dom i storlek iaf..

Nelly ja, hon kan testa ens tålamod hon...
Igår bara vräkte det ner regn så gott som hela dan, jag min dumma människa tänkte vara snäll o ta in dom så dom fick torka.
Visst ,Tilia o Dotty samt Trine gick hur snällt som helst med in MEN NELLY  !! hon såg Puzz, Cissi o Crispa hon ,så skit i morsan!! Sen smet ju Bella ur hagen o följde med Nelly då, så jag hade VILDHÄSTAR på gårn jag, det syns på gräsmattan bla...*Morrrrr* Nu har Nelly fått en större grimma på sig och tas i grimskaft när vi ska nånstans..

"Du kan inte ta mig..."

"Inte nu heller.." Men hon ser fin ut i aktion iaf, för o se nå positivt...;o)
Dotty gilla o komma in hon som synes..

Hon är så gott som omöjlig att få ett fint kort på, detta kollade hon in Erik så jag hann få en "halvsida" innan hon upptäckte mig..Och det är CARINAS FEL !! Hon lärde Dotty att folk e snälla o klias ;o) Annars hinner jag som bäst få en halv huvudbild nu...*ASG*

Nu regnar det så det känns ganska lagomt ansträngande o knappa här..En mindre trevlig upptäckt jag gjorde  idag var detta.

Märks att jag inte använder mitt växthus så mkt va? Har dränkt in det i radar nu så jag hoppas att kräken dör...
Nu avslutar jag med en söt bild..Hörs!

Kommentarer
Postat av: jennie

Tjusiga bilder! Ja men då har du 2 kulor till att hänga i granen till jul :-) Bra du fick penicillin direkt så slipper stackarn infektion...

2010-08-26 @ 21:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0