Varför kan det inte bara få flyta på nån gång....

Ja sitter här nu på helspänn o ändå inte....

Dagen började så bra solen skiner, ungarna e glad o jag känner mig pigg o allert.
Fick ett ryck o smsade till Anna,hon ska lära mig hur jag kan uppdatera sidan själv lite..och visst hade hon tid så vi satt på telefon o jag skrev o plitade på datan..Är imponerad av henne som kan få det låta så enkelt..Och att hon fick mig o fatta!?!
Så nu har jag plitat lite här o där, lagt in Bella ,uppdaterat lite texter överallt o bytt bilder lite varstans, inga superbraa´men dock allt färskare än dom som var..Nu kan jag ju byta när jag får tummen ur o fixar nya kort!

Sen var jag o handlade,Wilma hade ridning,Mini denna ggn och även ställa ,böja o få på tygelnträning igen,kul o se att dom börjar förstå lite nu.
Sen kom mamma upp så hon sover här inatt, Tack o lov...

Vi åkte till bruket för o kolla på kasen vid 19,30, jag såg att alla utom Crispa var o knaprade upp hörester dom lämnat efter lunchen.
Kom hem vid en 20,45 o hon hade fortfarande inte kommit till dom andra, så då började jag ana oråd...In o bytte kläder o ut i skogen, och visst e hon där ,jag smyger för o kunna höra/se henne fortare men se det är ett par granar som gnäggar åt mig o där var hon..
Går fram o ser att visst hon har inga sår ,inte halt för hon möter mig...Men så slät hon ser ut i pälsen, inte nå svettig men ja ...Så jag går o lyfter svansen o där hänger det hinnor på en dec långa..Hon är coollugn o jag kollar omkring runt där hon är men ser inte nå foster eller nå...
Ringer hem så Wilma o Marko kommer ut med grimma o skaft sen går vi hem..

När jag kommer till stallet står Mamma o Wilma o muckar boxen för fulla muggar,älskar er!
Sen ringer jag Carola o rådfrågar henne, hon kommer vi tempar 37,8 har hon,visar inga "värkar" o stenlugn..

Ringer vetten han har tel.svar så jag pratar in medelande.Vill inte ringa distriktarna än iom att man kan tyvärr ibland ifrågasätta,vissa är BRA men VISSA vet ju knappt vad dom gör...
Vi grunnar, det syns att vattnet gått, men hon kan inte ha fått ur sig fölet, alldeles för ren hela hon o "puppan" e liiiten än inge svullen eller nå.Hon "vibrerar" lite emellanåt.
Då ringer han upp Öjvind, jag pratar med honom och vi kommer överens om att avvakta, jag kan ringa OM det sätter igång o ser ut o kunna vara felläge, han är en ängel !

Så länge inte tempen stiger eller jag ser att hon blir dålig så väntar vi...Men vilken evighet en timme är!! Hon har som verkar/sammandsragningar ibland men inte nå tätt alls ca en halvtimme mellan, smet in en vända.

Har räknat ut att hon har 5 veckor kvar till beräknat datum,vetten tror att det kan finnas en liten chans att fölis klarar sig, MEN helt ärligt är jag inställd på att det är dött..Är helt inriktad på att Crispa ska klara sig helskinnad först nu...

Är detta grötigt så är det nog mest för att jag sover annars denna tid o är ju lite skakis,har aldrig haft krångel eller varit med om att detta hänt,hinnor hänger ut men stoet är coolugnt visar inga oroligheter alls...Undrar hur länge Fölis klarar sig utan vatten OM det mot förmodan skulle leva därinne?..

ja fortsättning följer....JÄVLA valborg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0