Våren knackar på..

Ja det är väl dags o skriva nån rad så jag inte bryter den trenden nu då.
Äntligen fick jag med kameran till ridhuset och knäpte kort på Wilma o Mumin! som hon red sist, tyvärr blir dom inte det bästa i det ljuset men ni ser hur han ser ut iaf...

Och JA JAG VET!!! sadeln ligger alldeles för långt fram men det är så han är, jag är oskyldig faktiskt !Antar att den glidit fram lite trots svanskappan, är ju ganska lätt gjort på ponnyraserna tyvärr..


En himla trevlig o pratsjuk kille är det iaf, lilla racerMumin. =o)Skrattar för ridläraren har roligt åt honom, han är jämnt skummig bak sen Wilma har ridit honom, efter galopperna, inte många som rider honom som vågar galoppera eftersom han är ganska pigg o kan göra sin "specialare"när dom tar galoppskänkeln..

Detta lilla utbrott beror mest på  forumet, där är det ju alltid nån som ska hacka vad man än skriver eller lägger ut nån bild...Ärligt så börjar jag få nog lite av o vara där, skriver man nå så får man bara "kolla av" om nån ska vara otrevlig mot en.. ...Nå ja , "That´s life" " Tur man inte är tvingad o vara där.

Har en till bild på Peter och Joline på väg in i stallet, Peter är en söt suring, första gångerna Wilma hade Cissi med sig kunde han anfalla rätt vad det var, tog fart o rusade mot...Tur att inget hände, ungarna får verkligen lära sig att hålla avstånd iaf ; o) och driva...


dagarna som varit har väl kantats med sol o blåst, JIPPIE! så det tar på snön, mera mera..
Sen har vi varit ut o kört o ridit både på lörda sönda o idag. Wilma rider Puzz o jag kör Cissi med varierat på släp..Crispa ,Tilia o Bella idag. Tycker det är dags att flickorna får komma ut o gå lite så dom har nå ork till fölningarna, inbillar ju mig att det blir lättare för dom om det finns lite kondis.
Har ju inte blivit nå i vinter med denna kylan o all snö som varit, känns som det räckt för dom med o plumsa runt i hagarna.

Iaf så har vi våra "vanliga rundor" , jag har trott att den kortrundan vi brukar ta om vi inte har så mkt tid är ca 2,5 km tur/retur då går den bara efter grusvägen.
Men idag sen jag hämtat barnen så nollade vi trippen och åkte o mätte lite, glatt överraskad blev jag då den sträckan var 1,7 km enkel, alltså blir det 3,4 km totalt.
Sen har vi en till runda som var 2,5 km enkel, 5 km totalt och då är den kanske 1 km till efter en skogsstig som man inte kan köra bil efter, så då får flickorna gå längre än jag trott, kul!
Längtar tills det är farbart i Ormtjärn igen då blir det mysigt! Blir ju mest skritt nu iom tjällossningen, man vågar inte springa helt enkelt, Men det blir ju träning det med att knalla på i god fart hela tiden..

Det var kul att ha Bella på släp, då kunde jag studera hennes gångarter lite grann, vad jag kan se tror jag det är bra iaf, ska bli kul o se OM jag är ute o cyklar eller om jag lärt mig nånting trots allt. Jag inbillar mig att ryggraden inte är lika framträdande heller längre så vi hoppas att det går åt rätt håll på damen. Ibland undrar jag om hon är allvarligt sjuk eller kan hon vara så himla godmodig o lugn?? Ja det ska bli skoj att lära känna henne iaf.
 
Ropar man så kommer hon o vill kolla vad som är på G gärna prata lite med en..

Skrattade åt henne för på hemvägen så gick hon o halvsov o jag tror att det var en fågel som flög lågt bakom henne för hon for fram som ett jehu så långt det gick o tittade på mig precis som att "såg du!? Vi måste fly innan den anfaller" Ska bli kul o se om det var en engångsgrej eller om det händer ofta..Framtiden lär visa det.

ja nu vart det en massa tankar o meningslöst pladder igen , men det är väl det den är till för??..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0