Lervälling...

Ush säger jag bara..Titta på bilden så förstår ni vad jag menar...=o(



Ja så här vart det sen Marko släpat fram lastbilen...Och detta ska jag o Zdeno genom ikväll för o komma in i boxen =o/ Marko ska åka lååångt norrut för o hämta nån båt och med hans tur var det soppatorsk i lastbilen, o då tar man grävarn o släpar fram den dit det är upptorkat...
Sen blir man ståendes såhär ett tag..


Oh vips så startar den...Han åker imorron så han har ju lite tid till o försöka fixa lervällingen han ordnade så fint..

Vad har hänt i övrigt då,
ja solen kämpar mellan molnen, inge regn el snö har det blitt nå mer av iaf.Sen så funkar det bättre med Bella nu, inatt hade jag hennes box öppen så hon kan gå ut o äta av höbalen om hon vill, ser ut o gilla det . Har släppt henne med fölstona nu o dom är mkt snällare mot henne och idag,
 alldeles nyss så såg jag att hon o Crispa kliade varandra!! Jag ut med kameran men dom hann bli klar innan jag var framme vid dom. Då knaprade dom träd tillsammans istället..
Snacka om Helan o Halvan..=o)


Jag har avmaskat henne och ärligt så tror jag att jag aldrig har sett så mkt mask i nån shettis faktiskt, får hoppas nu att det går åt rätt håll o att hon lägger på sig...När jag får fram transporten (ni ser ju på första bilden) så blir det att åka o bada alla flickor,jag brukar göra det varje år.Känns bra att göra det för OM det skulle bo objudna gäster på dom, så blir det operation massmord.
Kolla jag har hittat en skog...

Visst syns det vilken som är dräktig allt..Visst ser hon snäll ut?


Jag tar ut henne så hon får gå o äta i lugn o ro på "sin" plätt nu för såå snäll är dom inte att hon får äta ur hösilagen än om det står nån annan där.
Jag har släppt Puzz o Cissi med dom oxå för deras hage är nu mer en enda vatten o lerbana, den måste få torka upp annars kommer det inte o finnas ett enda grästrå där sen...Måste erkänna att sommaren känns LÅÅÅNGT bort nu när man ser hur det är på gårn o i hagarna =o(


Måste låtsas äta jag oxå då...


Nä nu måste jag fixa nå kvällsmat..Hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0