Hoppning igen =o)

Ja nu är vi nyss hemkommen från ridhuset, och ja det gick jättebra!!

Jag var ju med o hjälpte till o bygga banan (alla som kan ska göra det ) och jag blev lite klen när jag såg hur den tog form...=o/ Ingen lätt en tyckte då jag, 8 hinder o MKT svängar o krokar hit o dit att komma ihåg..Wilma o jag gick den tre ggr sen kunde hon den påstog hon.

Ut o sadla så hon kunde värma upp Cissi , Wilma var första startande av 4 st på 30cm.

Som synes fick jag göra en "ardennerfläta" på henne för hon skulle slippa pyllsa med manen, samt fick hon söta röda rosetter av farmor som skulle användas. Iaf så vart det våran flygande köttbulles tur o jag såg att Wilma vart lite osäker..

Hon höll på att svänga av åt fel håll en ggn men då skrek jag o en till tjej "Vänster"  så hon hann styra rätt och dom klarade sig felfritt!! Lite svårt var det att få till fina jämna ridvägar men det är ju därför dom är där, att få öva. Iom att hon inte hopptränar nå annars så är vi båda supernöjda !!
Rosett o tandborste var priserna för felfria ritter idag.


Helt otroligt att dom små jäntorna klarar det , en annan blir ju lite yr i huvvet fast man inte har nån pålle o rida...


Vi Grattar Joline o hennes Siki med ! Dom red banan själva utan mamma som sprang med och klarade sig galant dom med!!

Att det ska vara så svårt o hinna få bilden när dom e still...

Siki är en korsning Shettis/welsh tror jag, himla söt iaf!

Nu ska skorna av på Cissi, inga brodd behövs längre ju. Så får dom köra utan skor ett tag se hur länge det går, vägarna här omkring sliter bra på hovarna, när jag hade travaren så blev skorna som chips på henne ganska fort..Cissi har starka hovar men det hjälper ju inte hur långt som helst om hon går mkt.

Ha en resterande trevlig helg alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0