Baka kaka....

Ja vi får börja med o GRATTA Åsa o Tony !! Dom väntar ju barn o ligger fem veckor före mig (v 37)
men inte nu längre ! För i Måndags när jag just var på väg in på Rehab ,för min bassängträning ringer Åsa...

Så nu är hennes väntan över, lyllos !! Dom har nu en liten Liam, Lycka till , nu börjar livet!!

Så nu får jag gå o gnälla själv, över min otympliga o alla möjliga sorters krämpor/orörlighet i några veckor till ;o).

Jag har fått nå ryck så nu har jag letat fram babykläder o tvättat upp dom så nu ligger dom på hyllan ,redo för o användas..Erik o Wilma förundras att dom kunnat ha dom," har vi varit SÅÅ SMÅ ??!" jag fick leta fram kort o visa dom att jo där har du den dressen osv :=o)

Sen har jag gjort nåt jag INTE har gjort på mkt länge...Inte ens Marko kunde gissa när vi pratades vid igårkväll * asg*

Vi har bakat muffins !! Det ni !
 Dom som känner mig VET att det inte hör till vanligheterna, möjligtvis en sockerkaka på sommrarna...

Sån här skillnad är det på gulorna i ankägg o hönsägg..

Erik o Wilma fick göra en sats var så hjälpte jag till där det behövdes..Var ju roligt vet jag.Så nu blir det oftare det finns muffins här.
Här dekoreras det med florsocker o olika sorters strössel mm..


Djup fokus..

Mkt noga..

Men bäst var det när vi var klar, då måste man ju provsmaka..MUMS!

Idag har vi varit till Bollnäs och till BM, ungarna var med och tyckte det var riktigt intressant o se att mamma får stickas i fingret oxå, inte bara barn...Tråkigt nog har mitt blodvärde sjunkit så nu måste jag få i mig mer järn =o/ Jag äter ju redan järntabletter så  vi får se vad jag kan hitta på..Förklarar ju varför jag inte känt mig så pigg nu på slutet iaf.
Sen vikten är  ( vågar jag skriva??) 72 kg!! o jag har 8 v kvar...Ligger ju på 59 kg annars.Men skit samma, dom går nog ner hoppas vi, det har det ju gjort dom andra gångerna och det finns ju dom som går upp mkt värre.
Och du Marie, jag behöver verkligen INTE äta praliner, jag ser redan ut som en!! Men visst e det gott...
Magen hade växt 2cm sen senaste (3veckor sen).
Sen lyssnade vi på hjärtljuden, wilma vart förundrad" va fort det slår, har den sprungit?" haha jo..

När det var avklarat så vart det lite shopping, gummistövlar åt Erik o byxor, jösses va han ränner iväg nu..Lååånga linnen ett par åt mig som når över rumpan o höfterna.Fattar inte riktigt varför alla jag har blivit så korta ?...
Wilma hittade en ponny som hon köpte åt sig själv så nu har hon väl ett tjugotal o leka med eller nå..=o/

När vi är på väg hemmåt börjar det regna, trist, dom mhar lovat regn till helgen med,men vi brukar inte fira sista april nå väldigt,kanske åka o kolla på nån majkase eller elda själv om vi har skräp. Men annars så..

Och TACK Carina för samtalet sist ! dom där skratten behövde jag ;o).

Jo sen har jag maskat Bella en vända till, o tack o lov fanns det inte just nå mask med denna ggn, SKÖNT ! Hon var ju så knökfull tidigare att jag gått o oroat mig men nu kan jag släppa det iaf.Hon börjar faktiskt lägga på sig sakta men säkert, jag tar det lugnt med kraftfodret iom att man vet aldrig om man ökar för fort.Men hon är en cooling än iaf, har tömkört henne en ggn o hon fattade, Men fy va tråkigt o gå omkring själv! O en envis matte som inte gav sig förrän jag lydde...=o/ Ja fortsättning följer...

Visst ser det härligt ut!

Sen så läser man över alla fölningar som går snett, visst oroar man sig lite, men samtidigt orkar jag inte ödsla energi på det riktigt, man får ta det som det kommer. Trine har ju precis en månad kvar imorgon så det närmar sig.Spännande eller hur MC?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0