Smått o hosta..

Sitter här och känner mig lika pigg som det gråa vädret...Ungarna är hemma och har en himla hosta samt lite feber..Ändå tror dom att dom är fullt friska och försöker köra på som vanligt = funkar inte så bra =o/ Dom kan göra ett världskrig av att den ena råkar knuffa en kudde lite..=o( Ja det är hårt att vara liten =o)) !! Jag känner mig som en dö fura av att fått vaknat stup i kvarten i 2 nätter i rad haha , undrar om det är gammeln som smyger runt o nafsar mig i hälarna..

Har väl inte hänt så mkt här egentligen, på fredan hämtade jag hem killarna igen, så skönt att ha dom runt knuten.


Nu får väl vissa frispel av att jag tar dom efter fyrhjulingen igen , sist vart det ett mindre rabalder och vissa trodde jag körde i 140 så dom släpades efter...Man förvånas ganska ofta hur en del resonerar...Men som den snälla människa jag är så går det bara 80 ; o)...


Visst har Barre bra manväxt iom att han är ett år..?

Han får även agera mellanvägg åt buspojkarna han...

Fast det funkar inte alltid ; o)

Sen var Wilma på ridskolan , vi anmälde Cissi o henne till en clearound på Kmet som blir på lördag, få se hur det går då.
Hon red Mumin denna ggn , han är en liten b ponny som ser ut och rör sig som en travare( upp med huvvet, svårt o ta det lugnt ), men det gick bra och dom galoperade till o med. Han brukar vinkla huvvet i 90 grader och slår på tvärnit när dom tar galoppskänkeln på honom , så även denna ggn, men skam den som ger sig. Wilma satt kvar och jag var ner och sprang i 4 varv med dom så sen fixade hon dom andra varven själv.

Helgen gick var jag  och plockade 7 säckar potatis på lördan samt firade min storebror som fyllde 39 år på , Gissa vad han fick ?? Ja just det en halv säck potatis ; o) Han fick ett litet flin ett stort Grattis sen säcken, Haha det var inte bara han o jag som flinade iaf..
På söndagen vart det en slödag, Erik hade lite feber och Wilma hostar rejält.

Sen har jag varit o köpt stolpar och igår var vi ute en stund och mätte upp en liten ridbana,20*35 m blir den, det får lov o räcka åt våra djur, jag gör den på åkern där dom inte betar så mister jag inte så mkt bet iaf.Nu måste jag kolla hur bokstäverna sitter med så blir det nog bra i sinom tid.

Jag har knappt varit ut på datan och nu ser jag att det har vart utställningar igen, så STORT GRATTIS alla nöjda !! Orkar inte sitta o skriva i allas GB nu, så jag skriver här ist.

Men jag måste ju Gratulera Gunilla Hjort lite extra för hennes vackra Flis, 44 poäng o res BIS ! Han är ju Trines fästman han nu..
Ha det bra alla jag känner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0