Smått höstrusk!!

Hua idag så har det vandrat istappar här ! Nu kändes det verkligen att hösten är i antågande, det var 13 plus när jag la mig så vaknade jag av att det riktigt störtregnade runt tvåtiden och imorse var det värsta islagret på bilrutan,-2,5 visade tempen att det varit som kallast under natten , snacka om temperaturväxlingar....

Jag har iaf lyckats longera Puzzel idag, haha tur att ingen såg oss, vi var lika ringrostiga båda två men efter ett tag så fick vi till det riktigt bra tycker då jag, rejäl volt och hon började söka sig neråt och började fatta vad jag ville och vi fick flyt ,så då passade jag på att avsluta så hoppas vi att det flyter på mer nästa ggn.

Blir lite full i skratt för mkt så är det ju så nytt nu med henne, som longering tex har väl inte gjort det på år o dar, brukar ha dom lös och jobbat som typ i en rundcorall tidigare med Melina o Kungen. Melina är min uppfödning med varmblod som jag hade tills hon var 5-6 år. Sen så köpte Lina henne =o).
Men roligt är det ju, man blir ju nästan en osäker 15 åring igen när man testar på lite inom "typisk ridsport" så att säga.Har ju mest jobbat inom trav och brukskörning,sen så är det ju ridning i naturen/ rida till travare och lite inom westernridning som jag sysslat med.
Visst gick jag på ridskola i tre år innan jag fick min första egna häst, Malina., och då var det ju dressyr o hoppning men ja det ramlade ju bort lite där iom att Malina var en 15 årig gammal travardam..Sen har det fortsatt bara men nu börjar man lystra lite och dammar av lite kunskaper igen med Puzzel ...
Ojsan ,nu vart det lite nostalgi mitt i allt !!

Jag måste försöka scanna in lite bilder på Malina , Melissa och Melina , det är tre generationer så jag är ju lite sugen att fråga om jag får ta ett föl på Melina isf skulle det bli fjärde ...Men men ska jag ha nån häst igen så blir det förmodligen en färdig så att säga, bara sitta upp o rida...Lägger in en bild på mig och Kungen vid lunchpaus på våran första långritt vi gjorde, det är sååå härligt !! Vi hade ridit över berget som syns i bakgrunden.



Men nu får jag ge mig...

Lite nytt då...
Ungarna var hemma nästan hela veckan pga av feber o hostan , på fredan gick Wilma i skolan.

Sen var Wilma o jag till Carola och hoppade lite bana med Cissi , hon klarade 50 och Wilma var inte lite mallig ( med all rätt! ) när dom fixade en oxer på 50 cm, ska erkänna att jag tänkte gå iväg då för det såg HÖGT och LÅNGT ut !! och gör nog ont att ramla in i...Men jag bet ihop o lät Carola hjälpa henne över...så dom inte skulle känna mina dallrande vibbar.Ska erkänna att jag INTE är /har varit en tuff hopptjej nån ggn , 1,20 är det högsta jag vågat mig över i mitt liv...

Iaf så var vi lite ARGA för ridklubben hade stält in hoppningen på lördagen, pga för få deltagare...Va ??!! Hur tusan ska dom lyckas få fler om dom gör så?? Alla var ju jättebesvikna som var anmälda och det var ju några iaf MEN det var bara tre "km ekipage"  men flera clear round ekipage..Det är framflyttat till den 10 okt nu så får vi väl se om det blir av då då....
Så nu har jag nåt bokad varje helg HELA oktober =o/ Blir trött bara av att tänka på det. Men en massa roliga saker är det ju, Läderkurs, Hoppning för Wilma o Cissi , Falun med killarna , Delsbo med tjejerna och sen mitt eget nöje , Ladys Night i Leksand!!

Marie och compani var på fölmönstring i lördags och det gick jättebra tycker jag!! Som är en stolt plastmamma, 88787 = 38p Fick Trollans Winchester Lazer " Lasse" med bra kritik,himla bra med tanke på att det är en fölis, ni kan läsa mer på maries hemsida...STORT GRATTIS MC!!
Kolla in dom snygga handlerserna, lika tröjor som matcar så fint med svartskäckarna!!

Lasse ser stor ut, Tilia är ju 101 hög hon..Men sååå fin!


Kattungen ( Sita enligt mig o Marko, Missan enligt Wilmis, Cattis enligt Erik.. ;o)) har på husses ?!! initiativ fått varit inne ,men Isa är fortfarande ganska läskig. Men hon är så go o rar , vi är helnöjda med henne och Valle o Pricken börjar inse nu att dom får dras med detta bråkmonster som far och flyger lite var stans =o))
 Jag brukar ta in henne under dagarna ibland men hon får fortfarande bo ute på nätter och så iom att jag inte tycker det är SÅ roligt o städa låda...Och hon ska ju vara en stallkatt...Hon verkar då trivas och är jätteduktig, inte missat lådan en enda ggn inne.

Dom här pippifåglarna är jättehäftiga o kolla på , enligt Sita!
Visst e dom söta !Mina höns och Zipper heter Wilmas tama tupp.



Nä nu ska jag gå o göra kväller. Ska FÖRSÖKA skriva tätare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0