Falun är gjord...

Ja nu sitter jag här väldigt seg..Var så trött o frysen när jag kom hem igår så jag gjorde bara det nödvändiga.

Jag lastade o åkte vid 07,00 på morgonen, märkte fort att det var snorhalt så jag valde rättviksvägen som är finare och inte lika krokig o ojämn, går på ett ut milmässigt. Det var en liten rysare 50-60 fart, och MÅNGA halkvarningar och många rapporter om avåkningar.Satt och idiot förklarade mig lite och funderade om det är värt detta bara för en utställning...Och tydligen tycker jag det ; o) för fram kom jag lagomt till nio.

 Det var en jättetrevlig utställning med mkt trevligt folk och många fina pållar att kika på.Tycker det är så roligt när man får välja pris själv =O) Denna ggn vart det en ryggsäck.

Tyvärr så missade jag ganska många iom att jag fick dona iordning och gå med Pelle nr 17 o Zdeno nr 22, så jag såg bara glimtar av dom andra, nackdelen med o ha mer än en o visa.
Jag är så imponerad av mina fina killar för dom skötte sig jättebra och fick inga "blockar" alls. Pelle gick tvåa efter Annas kadrilj som fick 38p Grattis till er!

Pelle fick 37p med kritiken:
Välutvecklad med bra karaktär = 8
Bra framparti, bra djup,kort bakdel =8
Från sidan välbenad,korta skenor,
x,ia fram, Hjulig bak                     = 6
Avspänd skritt                              = 8
Markbunden, ngt kort trav             = 7

Jag glömde o fråga vad han tror om Pelleman men han får gå här och växa vidare så märks det hur det blir.
Zdeno då ?
Jo han fick oxå 37p och jag frågade jag vad han trodde, Han trodde inte han skulle hålla och rekomenderade kastration men ja jag vet inte riktigt än, det verkar funka så bra med att ha dom delade , han har lugnat ner sig så jag avvaktar och kollar hur det går..
Är inte riktigt nöjd med hans poäng tycker att det säger emot lite på kritiken...Läs själva..

Välutvecklad av lättare modell , långsträckt = 7
Vackert huvud, bra resning, lång rygg = 7
Ngt gracil bak , tåvid fram  = 7
framåtgripande skritt  = 8
Lätt trav med god takt =8


Nu är jag ju inget proffs så jag hoppas folk inte misstolkar detta nu då...
Men den första 7 an tycker jag borde vara 8 a om jag jämför tidigare protokoll, på huvud hals o bål blev jag lite konfunderad, det förklarar ju inte mkt ?? eller..Ryggen som drar ner kanske
  Sen på korektheten är 7 an helt överrens för han ska bredda sig lite mer . Den glada 8an är på skritten för där har han fått 7 o 6 tidigare så det är ju kul att vi lyckats fixa till den.
Men ja jag får fundera lite mer innan jag bestämmer mig, en sak är klar, han blir kvar här vare sig som hingst eller vallack.
Jag fick många komentarer för hans läckra teckning !! Tack ,det värmer mkt!!

Och sen säger endel att nu är det kört för nu minns dom honom OM jag skulle vilja prova visa fram honom MEN det tycker jag är så totalt fel för hur det än är så kan dom utvecklas åt "rätt" håll med och då ska dom inte döma ner pga av hur dom såg ut som 2 ell 3 åring tidigare..  Dom ska väl vara tacksamma att man väljer o visa eller??
Dom är ju en "sen" ras i utveckling ...Nu ska jag väl förtydliga att jag menar såna här "mellan" hingstar 37-39 poängare då.Hur ska vi gröngölingar annars kunna lära oss hur dom ska se ut? Man är ju inget proffs från början heller..

Så nu har jag ventilerat lite...; o)

Stort Grattis till alla, ingen nämnd och ingen glömd!! Iaf så Shetland RULES !! Bis o reserv Bis gick till shettisar ;o )
Jag åkte hem för jag frös nå så otroligt så jag missade finalerna.



Nu har jag en förfrågan oxå, har nån knäppt kort på mina killar vill jag gärna köpa nåt iom att jag inte hann få ett enda kort på dom...Hoppas hoppas nån knäppte.
Nä nu ska jag göra nå matnyttigt.
Ha det bra alla därute!!

Tack för GBinläggen oxå, ska svara fast inte just nu...


Kommentarer
Postat av: Jennie

Klart du ska spara bad ankan som hingst om nu har möjligeten praktiskt, som 5-åring kommer han växt i kostymen och blir farligt snygg =)

2009-10-18 @ 10:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0