Tunisien är avklarad!

Ja då var man hemma igen, o förskyld igen =o/...

Nu kommer säkert MÅNGA idiotförklara mig men ,jösses va skönt o vara hemma igen!!
Mamma o ungarna har klarat allt galant här hemma och jag klarar mig många år innan jag längtar bort igen tror jag.. ;o)

Flygresan ner gick bra och kl. 01,00 på natten kom vi till hotellet vi skulle bo på, Kaiser hette det. Låg bra till med gångavstånd till , Medinan ( lokala marknaden) och många andra affärer. Nackdelen var att vi hade rum mot gatan = VÄLDIGT lyhört.Samt på skuggsidan, så här har man sovit i leggings o t-shirt för o inte frysa, haha..
Lite utsikt från balkongen...

På Lördan så la vi oss o solade ett par timmar o det var ju tur för solen ville inte vara med riktigt så solning blev det inte förrän på fredan en timme innan vi skulle fara hem igen..Lite snopet ,men ja det hade ju kunnat vara värre med regn hela tiden oxå.
Ja iaf så har vi ägnat tiden åt att gå i Medinan och kikat på allehanda saker , prutat tills man velat spy eller ätit känns det som. : =o)
Vädret har varit blåsigt med solglimtar lite nu o då. Och jag har ju verkligen fått ägnat mig lite åt min hemliga last, skor/stövlar...Tror det var 7 olika skoaffärer efter en gata ;o).

"Skogatan" Ser ni min sommriga klädsel? Min höstjacka var ypperlig! Tony o Åsa som vi reste med.



På tisdagen så hade vi bokat en kameltur så nu har jag äntligen ridit på såna samt ridit på häst utomlands !
Tyvärr så började det regna mitt i turen så man vart lite fryssen men vad gör det när man får rida??
Hihi va gullig dom var!!

Den kompetenta bossen för kamelledet!

Vi stannade två ggr för paus under turen så då passade vi på o byta djur, tyvärr hann jag inte med en tur på åsnan...Nedan så visade dom hur beduinerna bakade sitt speciella bröd ,vid andra stoppet, och mums vad gott det var!
Plopp sa det så släppte det från väggen när det var färdiggräddat.

Brrrr, här höll vi på o frysa till is...

Sen skyndade jag mig att välja en häst att rida sista etappen på, det var två st ,en fux som faktiskt var fin i hullet och verkade pigg o vaken sen en skimmel som var ett benrangel o mest sov sig fram, jag led med den för det var en kille som red den en etapp, okunnig ,satt o hoppade o ylade i sadeln o halvröck i tyglarna, trodde väl han var en cowboy förmodligen, jag hade bra lust o hoppa av min kamel en vända o slita ner honom från häststackarn...Han sinkade hela "karavanen" för pållen gick saktare o saktare iom att han var nog ganska förvirrad av vad hans ryttare ville... Iaf så ville jag ha fuxen men iom att Marko oxå skulle rida så tog jag benranglet ( jag är ju mkt lättare)o gubben fick ta fuxen.
Kan ju säga att hon vaknade och var inte alls så seg, gick o styra med bara skänklarna, travade till o med lite med henne..Kändes skönt att ha gjort en liten välgärning iaf...
Här var hon förvånad o riktigt lyssnade, va? tänker du inte dra o rycka??


Jag var lite nervös , tänk om jag inte kan rida längre, e ju länge sen jag satt i en sadel...Men det var som o komma hem när jag väl satt där, kort som man är så var jag tvungen o göra babyknutar på stiglädren så jag sket i det o red utan..Bilden missvisar lite, hon var tunnare än hon ser ut, tyvärr...

Annars så var kvällarna riktigt roliga, vi hittade ett skojigt nöje, nämligen...

Sen så hade jag liiite hemlängtan, har ju inte varit ifrån mina ungar mer än ett par tre nätter åt ggn som mest på 7 år..Så Lite konstigt kändes det. På torsdan så sprack det upp o solen kom fram så Marko o jag passade på o gå barfota o doppa fötterna i havet, när vi kom till hotellet så skyndade jag mig o byta om för solning, ja visst! 10 min så försvann den...=o/
Hamnen.

Hela den här sträckan gick vi barfota!

Snart kommer piraterna ; o)

Äntligen! Vandringen är över, Pizza o öl väntas...Tycker våra gubbar.. Det är hotellresturangen vi sitter i.

Läcker inredning!

Hemresan var lite sämre mkt turbulens o jag vart halvt om halvt åksjuk...Men allt som allt så har det varit jättetrevligt att få komma iväg.
Men tänk vad Marko skrattade åt mig när vi åkte efter E4 an, Kolla vad vackra granar o tallar vi har ohh va skönt o vara hemma snart! Oh KOLLA SNÖ !! JIIIPIIE...

Har nu blivit snorig igen...Har suttit o kollat runt lite , ser att ett föl som jag gillar är till salu, eländes!! Jag vill men har ju varken pengar eller jämnåriga åt henne...Och då kan dom ju ha hur bra stam o utseende som helst, tyvärr..=o/
Är ju Puzzel som man skramla till först om det blir akutellt, och hon är ju så himla trevlig den damen. Jag ska försöka ta lite krafttag med henne nu och kanske få vagn på na nån ggn. Har varit så mkt ett tag nu så man har inte hunnit med riktigt tycker jag.Men nu är det väl jul nästa, sen är det väntan på fölningar och nå mer i sommar som hägrar. Nä nu ska jag väl laga lite mat...
Vi hörs alla nära o kära!


Kommentarer
Postat av: Carina

Så roligt att du är hemma igen :))

Tråkigt & inte ha pratat med dej på en vecka fniss :))



Kram

2009-11-15 @ 13:59:28
URL: http://www.blaklockansstuteri.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0