Grått o regn...

Jösses vad jag e less på detta väder !! Ska det aldrig sluta?? Ifjol den här tiden var det snö och ljust o fint, ja drömma kan man ju göra...
Jo då Marie, det går alldeles utmärkt iom att en kompis hade ankflickor oxå o gärna ville ha en mindre ; o)..DU då? Jag har en fin gråvit hane och kan nog lätt ragga en till ankflicka!! Ni har ju plats o dom är sååå söta o charmiga!

Puzz skötte sig iaf exemplariskt när vi fixade tapp/glappskon , inte ett ryck gjorde hon, DUKTIG TÖS!! 
Sämre var det för jag hittade ett litet sår som var svällt på skenan fram, antagligen en svit sen igårkväll.
HJÄLP !?! matte anfaller med nå vitt blött!! Blir lite full i skratt ja jag kunde ju ha dödat henne med bomullstussen,opålitlig är rätta ordet för o beskriva mig ; o) *ASG* Iaf så fick hon nosa o då insåg hon att det kanske var lugnt sen....Ja märrar....Så nu har hon ett jodopaxomslag som jag ska ta bort ikväll , se om det har dragit ur...

Det är då nått jag har fått övning i, alla mina tre varmblodston jag haft ( Malina, Melissa o Melina) har haft lätt för o få lymfangit så där var man tvungen o vara NOGA vid minsta lilla sår annars vart det pencilin o en massa extra bandage.
Jag kommer aldrig glömma när Malina var 21 år och hade fått lymfangit, ger henne pencilin ,hade fått några dagar och när jag kommer ut till henne tre timmar senare står hon o bara väser, pencilinchock med igensväld hals..Gud va rädd jag var då men det gav med sig.Men efter det vart hon gammal och tunnade ur så när jag fick erbjudande att få köpa ett föl efter henne så gjorde jag det, Melissa Spin . Nån månad senare fick Malina avsluta sitt liv innan hösten kom, det var det svåraste beslut jag tagit, min första häst o kärlek. Men på den tiden hade jag väldigt snäv ekonomi o iom att jag hade Melissa så var det inte mycket o fundera på.
En lite nostalgitripp igen vart det....

Sen har det ju regnat heeeela dan här , jag har tillbringat den med o läsa, laga mat o ätit känns det som samt har jag spelat kort, jättekul!
Undrar om vargeländet vandrat iväg eller hur det är, hästarna har då varit lugna idag.Ja man lär väl snart höra nya rapporter antar jag.
Ajaj vad jag kommer få släpa upp barn imorron, dom har inte somnat än.

Kommentarer
Postat av: Plogflickan

När första ljuset brinner

står julens dörr på glänt

då gläds vi åter alla att fira få advent.

//Mija

2009-11-29 @ 09:23:32
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0