Välkommen Trollans...Äntligen..

Jag var och hämtade en vagn hö och hade lastat ur den, tänkte åka efter en till men såg att Tilia låg i hagen, bäst o kolla då tänkte jag och gick dit.Blir fundersam iom att Crispa får komma så nära henne..Brukar inte vara tillåtet..
 
Då visar det sig att vattnet gick precis när jag kom , så jag tänkte hämta halm och halma eftersom hon lagt sig under en tall = en massa barr o kottar överallt. Då reser hon sig och följer efter mig , Goa gumman...
Iaf så följer hon med in i stallet och går raka vägen in i sin box och lägger sig. Börjar krysta på en ggn...Blir lite fundersam ,ska det gå så fort?? Men tydligen ...Det kommer två vita hovar och ett huvud, sen stannar det av lite så jag drar lite försiktigt när hon krystar så huvet kommer fram, sen får hon klara resten sjäv , vilket hon gör galant.Tilia blev inte ens svettig. Och runt 10,50 så kommer Maries drömföl ut !  Så skönt att det gick så bra och smidigt !!



 Är meningen att det ska gå o stå på dessa långa??


Tydligen...Men jösses va vingligt!!


Man får ju liksom lite snurr i huvet när man är mitt i det så man bombaderas av funderingar fast man vet egentligen...=o/
tack Marie och Carina som stod ut med mig...=o) Jag tyckte det var ett stoföl såg ingen snopp så jag smsar Marie och lyfter på svansen att jo du har fått ett sto...Sen lyfter jag en ggn till när jag pratar med Carina att jo det är ett hål,, ETT HÅLL !! PUCKO LINDA !! ( Tänker jag ) Då är det ju hingst.... Snacka om att Carina fick ett gott skratt...; o)
 Han har Tuttat lite och jag ska åka och hämta barn nu ser jag..Sen kolla till dom och se om det kommit nå beck då..

Titta matte vikken FIIIN bebis jag fick !!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Viken lycka att få vara med och allt gått bra! Stilig gosse och stolt mamma, eller ja nu har han ju en riktig mamma och 2 "höns" mammor denna lilla så de blir väl grattis till Tilia, Linda och Marie :)

2009-05-13 @ 17:46:59
URL: http://apotin.blogg.se/
Postat av: Anna

Grattis Grattis =) Va skönt att allt gick så smidigt och bra. En riktig sötnöt som kom till världen ser jag :D

2009-05-13 @ 20:27:36
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0