Smått o gott!...

Ja idag har det varit gubbfritt...Han är i barkaby på nån mässa men kommer väl snart hem. Ungarna har sovit i hans husvagn inatt, vilket ÄVENTYR ! =o)
Blev en lugn start på dagen , sånt gillar jag ; o)..
Sen pysslade vi lite, jag muckade , Wilma borstade Trine och Omeega, Erik hjälpte mig fylla spån i boxarna..Sen kom Erik på att han ville rida så storasyster plockade sin pålle borstade , tränsade och på med en vojlock o gjord sen ut med stolen och VIPS så fick han rida!!

 Goa Wilma och Cissi!!


Ojoj lite vingligt, så koncentration på hög nivå...=o)


Ja sen så blev Erik nöjd ,då skulle Wilma öva på nånting hon sett på tv så efter en stund hör jag Wilma ropa
" kom o kolla mamma !! Det funkar!!"


Sen släpper jäntan tyglarna och står där och SMACKAR på Cissi , ja inget fel på modet där inte..Iaf så går Cissi SÅÅÅ försiktigt framåt och stannar på gårdsplan...Jag säger då det , Jag slutar ALDRIG o förundras över denna underbara ponny ! Det finns änglar med fyra ben.


Sen bytte vi bur åt kycklingarna , dom växer fort ! så nu har dom större att gå på. Wilma o Erik fick lyfta in dom i den nya buren och vad stolt  dom var.Det märks att dom börjar bli van oss för dom är lugna mest hela tiden nu, i början rasslade det till så var dom hoptryckta i ett hörn så fort vi kom.Nu kan vi fylla på mat och vatten utan att det far överallt.



Ja också måste vi väl lägga in ett kort på Trollans Winchester Lazer oxå då,,Han börjar bli en riktig racer, springer allt större lovar runt mamma vilket inte uppskattas riktigt...
Riktigt fräsigt namn du kom på Marie ! Det här gillar jag ;o)



Som synes har vi haft en trevlig dag med lagomt mkt pyssel...Och mys med djuren.
Ha en trevlig helg alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0