Siesta söndag...

Nu har det gått nån dag och hänt lite igen...

Börjar med att erkänna att jag hade räknat rätt från början med Tilia 1-2 Maj till beräknad fölning...Sen skulle jag räkna på ett annat sätt ( 330 dygn )  o fick det till 9 Maj..MEN då hade jag räknat fel en vecka...Carina du hade rätt ; o)  Jaja får skylla på nerverna..Iaf så har hon gått över och det återstår o se hur länge...I fjol så gick hon 343 dygn innan Barre kom till världen.
Iaf så har jag tvättat hennes juver och i baken idag, jösses vad äckligt klegg det är mellan juverhalvorna...Så nu är det väntan kvar.Går ut vid en tre på natten o kollar läget så man är lite med.
Dagsfärskt, sleeping beuty...



I fredags så var jag till järvsö på kvällen och bytte Mulle (Kanin)  mot 7 st grönvärpskycklingar.Samt köpte två ankflickor som vart tre innan det var klart. =o) Så nu har jag två ankpojkar som vill ha nya hem..eller så..

Mysko ljus pga av värmelampan.Så söta!


den svart/vita längst bak, helvita och den grå/vita längst fram är mina nya flickor..


Och jag har redan fått två ägg! Till Markos stora förskräckelse...Han är lite skeptisk till ankägg.

Jena ser ut o spricka när som helst också.Hon har gått en månad på torsdag så där är det dags med nedkomst med.Jag hoppas allt går bra så jag får en avkomma till Mulle nu då.
Gravida Jena..


Är allmänt slö idag och tänker nog inte göra nå vettigt förutom o tvätta.Har varit desto hurtigare tidigare dagar här. Krattat klart allt o städat hundgård och donat land mm.Ja och fått upp studsmattan åt barnen , väldigt uppskattat !
Sista April gick lugnt till, grillade lite och var o tittade på kase en stund sen hem till djuren när det började smälla lite men dom tog det lugnt.
Gräset börjar komma lite men det dröjer innan det är betessläpp kan jag ju säga...

Har fått mms av Marie som min mobil inte kan ta emot och då måste jag ju ut på datan för o se...Är ju för nyfiken så jag inte kan vänta heller...Bla annat ett på söta Bonnie som är bredare än vad hon är hög ser det ut som.=o)) Och ett så sött rödskäckat stoföl efter Orkan , Aqua heter hon. Det är riktigt kidnappningsvarning på henne..Så fin med bläs...; O)
Nä nu är det tyst på tvättmaskinen , dags o arbeta....

Hörs en annan dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0