Rushigt...

Ja idag har det varit fullmatat, Skjutsade Erik på byn iom att det var förskolans dag idag, sen iväg och hämta en till transport med hö.Skönt för jag fick köpa mer än jag trodde och det är ju ingen nackdel 2,2 ton i småknippor har jag nu så då klarar jag mig ett tag i höst med.Hem o lasta ur det sen halma en fläck i hagen och hämta Tilia och Lazer "Lasse" tror jag det blir, med reservation för Marie kanske kommit på nåt nytt..
Så fick dom vara ute nån timme , jösses vad Tilia vallade in honom och körde upplärning hur man ska följa mamma..Puffade in honom i tråden en vända med så nu har han fått lära sig att dom där sakerna bits!!

Har fått order om att vara nära mamma jag...Triiist..


Och gissa om att Crispa o Cissi blev fölsjuk!! Dom sprang som tettingar för att få komma så nära som möjligt , men tyvärr så var det tråd emellan hela tiden..=o(  Titt ut!



Sen hämta barn och packa för Erik sover hos mormor inatt, jag har haft bassängträning. Dom fick vackert gå in medans jag var borta för jag vill inte riskera nåt och lämna dom själv så här i början.Nu ska jag gå ut o dona kväller snart.

Haha, Marie har väldigt roligt åt mig (iof Carina oxå) åt mitt hjärnsläpp med antal hål... Men jag har roligt åt Marie jag med för hon kommer inte ens ihåg vilken dag fölis är född, undrar vad som händer när hon har en äkta dagen efter ?? *ASG*

Jaja ett gott skratt förlänger livet och det är ju kul att man ser det komiska iaf...

Iaf så är jag lite förvånad för det kom väldigt lite blod ur Tilia, hoppas att det inte blir nå krångel men hon är ren o fin i puppan, mins ifjol så blev det kladd så jag fick tvätta o dona. Snart är det dags att tänka på betäckning igen då.Hingst är bokad åt damen ,. ska bli spännande o se honom live.Tog ju tidigt ifjol, på 24 o 26 dygnet men så var det väldigt varmt  väder då oxå, är lite kyligare iår men hellre lämna för tidigt än för sent. Det var jättemånga som lämnade ston för sent på Homna , trodde ju det var lugnt ägarna men så hade äggen släppt och brunsten gått över redan...

Min Vackraste härliga Tilia!! Tänk om en annan sett så fräsh ut dagen efter en förlossning...; o)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ingen av mina flickor har kladdat speciellt mycke heller, trots att Dillba sprack lite ett år och med den behandling Dusty fick av veterinären, fölis tröcks ju in nån gång och veterinären var ju in med armen, så har dom kladdat lite. Så de är nog normalt =)

2009-05-15 @ 00:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0