Måndag, Tisdag...

Nu rasar dagarna iväg igen..Jag hinner inte med känns det som..Här har det regnat från o till men nu skiner solen så vi hoppas den fortsätter.
Nu har Crispa prick en vecka kvar till sin beräknade dag.

STORT TACK FÖR ALLA GRATTIS VI FÅTT !!  LAZER SPARKAR OCH BOCKAR och det värmer verkligen TACK..Orkar inte skriva i allas gb just nu..

Det är både upp och ner här.
UPP för det LUKTAR SÅ UNDERBART här nu när häggen blommar , vi tog en kör/ridtur nu på kvällskvisten och det är häggar lite här o var, underbart..Jag blir så sugen på att skaffa stor häst så jag kan rida igen, saknar det så mkt...

 NER är ju Omeega, nu har hon börjat testa , jag får nog inse att vi inte passar ihop ,Har inte tålamod med hennes dravel . jag tror hon gillar o reta mig ganska mkt oxå.Hon är inte ett dugg rädd för vagnen för vi har varit ner i diket o vänt idag, hon fick för sig att det INTE går o ta styrning och började backa så jag lät henne backa jag vilken slutade i diket, då vänder hon på huvvet och konstaterar att ojdå det är stutt...Jaja bäst o gå upp då, coollugn...Sen så gick det bra igen...Hon behöver nån som ser charmen i hennes påhitt.

Trine blir jag bara mer lessen för, hon reagerar mkt för hundar nu. idag kom en liten tofs och grälade på oss från sin gräsmatta när vi gick på vägen. Han kom snett bakifrån och Trine tack o lov satt fast i rockarden annars har nog Wilma o hon varit uppe i furudal. Känns så eländigt att hon blivit så rädd pga av dom där två j---a hundeländena..Så mkt förstört, pga av att ägaren inte kunde kontrollera dom...Ibland funderar jag om det är värt o försöka få till henne eller bara låta henne vara avelsto....

Haha måste skratta lite för Lazer har bytt mamma.. och Crispa tycker inte att det är en bra ide´,Tilia struntar i att han springer o vill undersöka Crispa nu, ochCrispa ser uppgiven ut, försöker hytta lite med ett bakben men han ger sig inte, hmmn försöker från andra hållet då?..Hoppas hon inte får in en pärla..Fast han ser ganska odräglig ut, så det behövs kanske..

Sen har jag lite funderingar på hur hårt hingstarna ska leka, var går gränsen?? Zdeno har ett antal sårskorpor nu lika Pelle med. Jag har ju ingen erfarenhet av att ha hingstar ilag sen förr så jag är lite osäker...Man ser ju att Pelle o Barre hänger ilag mest nu Zdeno är lite för sig själv men ändå så är dom tillsammans så att säga...Ibland som nu när jag är lite trött så känner jag att varför försöker jag med hingstar?? Jag klarar det säkert  ändå inte att få igenom nån...Märks att Zdeno vaknat nu han skriker och vill ha lite koll över stona , så det är ju inte konstigt att jag tycker han är tunn, ska försöka få iväg killarna till bet där dom inte ser stona..Så kanske han lägger på sig.

Som synes inte ett gram över...=o( Samt lite småskorpor här o var.

Barre är i en riktig slyngelfas...Och pelle med sitt väldiga mansvall , mums...


Ja ett lite lågt inlägg blev det men det är nog för att jag vet vad Marie får gå igenom idag och då kommer Flöjtas sista tid tillbaks.. Tänk OM jag bara ...Det kan driva en till vansinne.För jag saknar henne så mkt..Har sett på minneslunden att hon ser ut att ha en tjock späckhals men det hade hon inte..Det är jag som hivat över all man på en sida..
.Jag tror Nicklas är kär nu när han får träffa så många vackra flickor som finns där på dom evigt gröna , tänk vad han ska showa och stila för dom..Tänker på er!

Och sist o minst ! Titta så söt!!  "VARFÖR har du satt den här grejen på mig?? Kan ju aldrig vara bra..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0