Lördags fippel..

Nu är det några dagar sen igen...Det finns o göra hela tiden sen är det ju så lätt o fastna i hagen med Lazer och flickorna...

Har hänt lite igen. Erik sov hos mormor på onsdagen så jag och Wilma tänkte ta en tur igen. Jag tog och körde Trine så red hon Cissi.
Jag selade travselen och rockarden och tänkte att vi provar det kanske går bra iom att det är friare än draglinor o baksele..det gick hur bra som helst ,kändes som gamla Trinis som gillar och bli körd..
Ända tills vi kommer mitt i voxna där incidenten med gubben o bilen ägde rum..Där kommer Marko hem och stannar för o prata lite och då knäpper det till hon får panik och försöker dra men jag hinner ta tag i tömmarna så hon inte får nå fart men då börjar hon slå ist och studsar fyrfota hopp iom slagjorden är där och hindrar..Iaf så slutar det i diket igen, Fy F-N vad jag är less, bara o inse att det är kört ,och vad stark dom blir fast hon "bara" är 97 hög .
 Nu börjar jag fundera hur jag ska göra med henne, hon blev ju tydligen rejält skrämd av hundarna och gubbeländet som inte visade nån hänsyn med bilen..Och jag som måste ut på vägen här för att komma nån vart, vi bor ju efter en grusväg men ofta kör dom som huliganer här...Inget drömläge. Eller ska hon bara gå som avelssto och jag försöker börja från början efter ett tag med körningen..Får se hur det blir...

Tilia är ju cool men hon har föl och ska betäckas om, Crispa är det lite jobb med iom att hon var så lite körd och hon är en pigg lady och hon ska förmodligen betäckas om hon med om allt går bra med fölningen.
Sen är det ju unghästarna men ingen av dom är ju aktuell att ha Erik med på körturer..Hmmn , Cissi är ju upptagen av Wilma så vi är en trygg ,lugn inkörd ponny kort nu..
Det lutar ju mest åt att jag kör in Omeega nu och säljer henne sen och letar en cool barnponny iom att Omeegis och jag inte alltid drar jämt..
Men ack så söt hon är...


Det har regnat, haglat, åskat och solen har skinit om vart annat här i några dagar. Igår var jag ut med kameran några bilder ser ni här..

Det är en av Wilmas kycklingar, dom har fått två var. =o) Endel är som sagt ganska tama nu...(klicka på bilderna så blir dom större)


Såå mysigt o simma..


Undrar om det är kallt jag??


Fina blommor.


Våran härliga hägg ! , Jag älskar den här tiden..Doften...Kojan..Lovely!!


Ja det var några bilder det..
Idag har vi börjat med ankhagen, stolpar och brädor är uppe bara nätet och dörrar kvar. Men vi fick ta pauser för regnskurar och en rejäl hagelskur  o nån åsksmäll...

 

Sen så bara måste man ju ta med Lasse oxå då..Han funderade om han skulle komma o bli kliad, så helt plötsligt börjar han föltugga frenetiskt =o) då har Crispa smygit upp bakom mig för o prata lite...Kolla in en nyfiken Cissi i bakgrunden..

Jag har ringt på nåt sto ,men jag vet inte jag, det är ett eller två som jag så gärna skulle vilja ha men då är dom ju inte till salu..=o/ Sen så ska det ju vara en lugn o snäll som vi ska kunna köra och ev rida som gäller nu iom att det gick som det gick med Trine...Ja det är väl ingen bråska, Omeega måste ju säljas hon först så man har penningar..Nä nu ska jag hitta på nåt. Önskar er alla en TREVLIG HELG!!

Vackra, leriga =o/, MKT dräktiga Crispa..Hon ser ut o vara så smal i bringan men det är hon inte egentligen..=o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0