Lite senare...

Ja nu har man landat lite, har nog gruvat mig mer än jag trodde.Iom att fölet inte var mitt och jag vet hur gärna hon önskat sig det så har tankarna farit.Visst har jag Crispa kvar men nu känns det lite lugnare, det är bara jag som blir lidande om det blir nåt. Och visst det kan bli sjukt osv än men första persen är avklarad..

Tack till Gratulationer här o var, .. Det värmer !
Känns lite konstigt fölet är fött här men det är Marie som är "tillverkare" och ägare. Ändå kan man ju inte sluta att fashineras och glädjas av dom små underverken. Och duktiga Tilia! 

Jag vet att Marie vill skriva i sin dagbok och hoppas att hon inte tar illa upp över att jag skrivit min "berättelse"  här, men ärligt talat så har jag aldrig kunnat hålla mig!! Det är ju mitt sto ...
Och Marie är nog ganska frustrerad iom att hennes bredband krånglar.Jag förstår fullkomligt ! För ifjol så krånglade det så jag inte kunde skriva i bloggen vid en fölning( höll på o bli tokig då.) ..Ni får hålla utkik så kommer nog hennes "story" med snart. =o)

 Men hon är lurig den madamen , inga vaxproppar, och det som kom ur spenarna i morse var genomskinligt.
Det som jag märkte igår var att hon gick och kliade sig mer än vad hon brukar och att juvret växt mer på "sidorna" dan före igår.

Men hon åt som vanligt i morse betedde sig som vanligt...Ja huvudsaken är att det gått bra.Och jag var ju borta mellan halv nio- tio när jag hämtade höet. Iår gick det 12 dygn över tiden ( 13 dygn med Barre ) Krymper sakta men säkert.. =o)

Jag måste ringa Linda ( Crispas gamla ägare) och höra hur hon betedde sig så man kanske kan ha nå hum. Hon har ju bara 13 dygn kvar till sin fölning hon med.
Nä nu ska jag natta pållarna, hörs senare!

Kolla in hans häftiga lilla vita toffs i manen..Hmmn undrar varför endel bilder är så suddiga??


 Nattinatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0