Grattis Attention !

Ja idag är han två år min första shettisföle, tänk vad tiden går...


Även här finns en så stolt mor, jag minns att jag fick bära in pelle iom att hon fölade ute kl 22 på kvällen.Och jag vågade inte lämna dom ute iom att björnen var strosandes här då.Helt ok tyckte Cissi o la sig o vilade när vi kom in..



Även Jena har blitt smalare nu, igår, prick en månad efter parning (7 April )så kom dom. Har inte räknat riktigt än men kollade lite och en låg död så den tog jag bort sen tror jag det är runt 7-9st. Är en till helgrå som var jätteliten, få se om den klarar sig...

Ja och Tilia kniiiiper än.Men den lever då för det blev en rejäl spark imorse när jag borstade henne.Den har åkt ännu längre upp/bak nu så det är säkert lite trångt åt fölis nu...Crispa verkade jag och jösses vad fort hovarna har växt, tog säkert 1,3 cm och det är ändå inte för kort..Vill inte ta ner dom för mkt när dom är tung,.

Jag och Erik tog fyrhjulingen och åkte till grannen och gick runt den hagen , så nu går Trine, Cissi och Omeggis där o knaprar, ska snart gå o hämta hem dom så det inte blir för mkt på en ggn.Tilia såg lagomt munter ut när hon fattade vart dom skulle få gå..NOT !
Regn o regn och blåst, verkar inte ge sig, men nu tycker jag det börjar räcka.det var så gott som storm här igår,regnade på tvären riktigt och ett tag trodde jag träden skulle börja falla.Idag har det blåst men solen har varit framme, nu på kvällningen så kom regnet igen...

Lägger in bilden på Pelle som Mia Spange tog i Svärdsjö, är ju så läcker ! Min lille kille blir stor...Trevlig helg allihopa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0