Smått o nästan inge gott..

Ja av rubriken så kan ni ju läsa att jag egentligen inte är i rätt mood o skriva här...Ska ju helst vara positivt men det är svårt med det nu....

Var som sagt med Flöjta till vetten i onsdags , och det var ju inge vidare positivt, jag har beslutat att hon kommer att få vandra vidare, det är ju som sagt inget roligt beslut att ta . Men med förutsättningarna jag har och som jag fått fram på dessa fyra år så blir det bäst för alla parter ( Flöjtas och mina )..Så nu är det ett faktum och jag känner mig som en skit emellanåt..

Fick en komentar som halvt sårade mig ,men så är det väl när man är sårbar ibland, och inte folk är insatt och har samma värderingar som mig om vad som är ett  värdigt hästliv..

Har iaf ordnat med avlivning ( Tack för att du ställer upp. )och jag har pratat med Järvzoo och dom kan ta emot henne. Så nu är det det värsta kvar...VÄNTAN....

Att vänta på intyg och skicka in det få allt klart och sen det sista jag gör för henne, att vara med henne till sista stund...
Det värsta är ju när man går ut varje dag och träffar henne nu och vet vad som komma skall , endel tror ju att man är utan känslor, om det ändå vore så väl....

Detta är baksidan av att vara djurägare, har sett många ex på ägare som drar ut på avlivning tills djuret måste få hjälp att komma upp för dom är så stela och inte klarar av det själv, är så gamla så dom bara är skinn o ben och nästan slutar äta, är apatiska och har ingen livslust kvar ...DET tycker jag är djurplågeri  !! Det är INTE till att ge dom ett värdigt liv...Det är vårat ansvar att ge dom ett värdigt slut också..Enligt min egen uppfattning då...

Vill TACKA er som förstår och stöttar mig iaf. När det väl är gjort så vet jag att det kommer o kännas bättre ..

Nu till nåt annat..Läderkursen som jag sett fram emot sen den första kursen var ,är inställd..!!!.J---A skit, jag som hade skrivit upp en lista på vad jag skulle köpa läder och allt till ...Jaja man får väl kanske försöka beställa av Linda direkt då...

Jag får väl hämta spån o hö på lördag istället kanske..
Nu ska jag åka o bada Wille sista ggn innan han flyttar till sitt nya hem kommer och hämtar honom på söndag kanske imorron iom att jag blir hemma nu då.

Ha en trevlig helg alla jag känner!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0