Studiebesök..

Idag vaknade jag till regn..Nej inge bra alls..Men nu har det klarnat upp lite och det blåser så har vi tur åker regnmolnen förbi..

Lilla Kråkan är en riktig pratmakare han gnäggar och mumlar på som bara den, så skön ! Och jag säger bara det, vad ska det bli av honom, ett så fint mejslat huvud han har, påminner lite om en arab.Han är pigg och matfrisk iaf.
Lasse har ett jättefint huvud han med men det är mer kompakt och den där busglimten som finns i ögonen...Ja Marie lär få lite o stå i framöver..

Skitmatte som stängde mig ute från hagen...Kommer väl o pratar o provgnager på dig ist..



Ja och idag så har Wilmas förskoleklass varit hit mellan 9-11 och dom har kollat på djuren och Cissi agerade ridponny.
Funderade lite över hur Crispa skulle reagera men jag sa åt dom att ta det lugnt i stallet så fick dom snabbkika lite på henne o Kråkan, mata Crispa med lite morot och sen var vi ute och donade iordning Cissi.Iom att det regnade så trivdes dom alldeles utmärkt kvar i boxen. Crispa tog iaf det hela med ro och har slappnat av mer nu och låter mig komma till fölis utan nå knussel..Skönt ! Man vet ju inte hur dom reagerar och som sagt det är ju nytt med Crispa.

Inte det bästa kortet men Crispa killade mig i nacken när jag knäpte det, så det blev lite svårt att få kameran stadig..


Glömde kameran inne så vi hann sadla av Cissi men dom ville ju så gärna ha nå kort när dom red. Så visst går det ! Nedan ser ni resultatet =o). Hela klassen med fröken Eva-Lisa som håller grimskaftet.

Ska väl påpeka att dom satt bara just när jag knäpte korten , så ingen blir hysterisk.Jag satte Wilma längst bak utifall hon skulle slå bakut men det är ingen fara med denna dam. Man riktigt ser hur Cissi njuter av all uppmärksamhet.
Sen blev det lite klappa kaninungar och kycklingar..Lite fika sen så  matade dom ankorna lite sen var det dags att åka tillbaks till skolan.
Får hoppas dom hade det roligt nu då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0