Mammas lilla Kråka skulle ut o åka...

Ja idag så har Kråkan åkt transport för första ggn.Gick så bra så.

Var iaf till Bollnäs idag och kollade honom i halsen. Vetten såg väldigt skeptisk ut, kan ju inte ge den där lugnande, måste ju späs ut...
Hmmn vi provar men dom brukar protestera bra mkt när dom känner slangen så du får nog vara beredd på att få åka till huddik iaf..hmmn vi provar väl då...
Så jag fick en stol o sitta på ( vikken lyx =o) och tog Kråkans bakdel o klämde fast mellan benen sen hade jag händerna på bogarna ,sen tog assistenten o höll i näsborrarna samt förde slangen med kameran fram o tillbaks. Kråkan stod så snällt så, matte kan man lita på bara hon e med o kollar läget.
 Iaf så hittade han inget ovanligt förutom att struphuvudet/ locket var lite svält och det är det förmodligen pga av att det sticks o fastnar lite strån nu o då.Bara o avvakta för det brukar sluta när dom växer o blir större..
Vetten skrockade o sa att det var ju helt otroligt vilken snäll kille Kråkan var och det syntes ju vem som skulle vårda honom om det skulle bli aktuellt i framtiden..( menade mig, så då växte jag lite...)Dom är väl mest van vid halvvilda blodingsföl dom..

Jag vägde honom igår igen och han ökar i vikt nu ligger han på 34 kg så 4 kgs ökning sen förra tisdagen.

Hej matte kommer du o stör mitt i vilopausen ??


Ja dom säger ju att man ska kunna se om det är nå hingstämne eller ej vid 3 veckor. 3 månader o 3 år..Måste ju erkänna att han är mig väldigt kär, blir väl så när man får sköta om dom lite extra..Jag bara älskar hans huvud o utstrålning..



Nu har det väl sjunkit lite med Omeega, visst känns det men jag fokuserar på vad som ska göras istället nu.Måste ju för det finns ju o göra. Men jag riktar ETT STORT TACK ! för alla fina ord och kramar jag fått lite här och var, det värmer och tröstas mkt.Känns ju så snopet liksom..en treåring..
Jag har fått ett dilemma nu, jag som äger 8 st shettisar behöver sällskap !! Hur knäppt låter inte det??
Crispa ska ju till helgen få åka till hingst, iår ska Zorry få äran med henne.
Trine ska ju också åka till en hingst...Så ensam kvar blir Cissi !!
Jaja, nån måste ju kunna låna ut en en vecka ca..Visst klarar hon sig säkert men skrik kommer det ju o bli..

Sommaren har ju oxå kommit så skönt !!
Nä nu måste jag leta barn o stoppa dom i säng..Ha det alla och var rädda om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0