Vilken värme !..födelsedagsbarn !....o begravning...

Ja här går det undan vare sig man vill eller inte,,det har lugnat ner sig lite nu och jag hoppas det fortsätter så, jag behöver lite lugn nu...

Ja igår var det fullt upp igen , Erik har fyllt 4 år och är så stolt att han får fälla upp ytterligare ett finger på handen.Vi gjorde tårta på morgonen och dom dekorerade den så fint... Djupa funderingar över vart man sätter godiset !


Färdig!



Sen kom gammelmormor, mormor och fikade sen kusinerna Vendela o Jonas med mor o ännu senare så kom Farmor o farfar..Sen var det kväller..


Jeanette ringde och jag ska tydligen vara ringmaster i Huddik, få se hur det går då..Kom på det att jag har glömt o sponsra oxå men det känns som det kvittar faktiskt , har liksom haft annat o fundera över..

Och Crispa o vi sörjer, ändå så har hon varit så lugn..
måndagskvällen så kom hon till öppningen som vanligt o följde med mig in sen kom hon på att HJÄLP vi har glömt Kråkan !! Blir orolig o skriker ,så jag smörjde henne ordentligt med MJ ,s sen tog jag hö med så gick vi ut igen, hon är ju så klok den märren jag sa åt na " att lugn nu vi ska snart gå ut till honom, bara smörja dig " o hon står så snällt still utan o floka..Så hon sov ute med honom, hörde henne gnägga några ggr under natten..Igår så gick hon längre bort o betade , ibland for huvvet upp o hon gnäggade på honom men då lullade hon till han själv o stog ett tag där. Var till henne en vända på dan o då stog hon o småbet i mulen hans o kraffsade med hoven.."kliv UPP nån gnn nu då !"
Sen var jag dit på kvällsidan då kom hon o ställde sig bredvid mig precis som att  "nä matte han vill inte"..Jag får vara med dig istället..
Så hon följde med mig in i stallet och fick lite blött hårdbröd men mage o tarm i men FY va ÄCKLIGT det var men imorse var det borta iaf. Juvret är bra det med fyllt men inte så stort o stint ,tror nog hon började sina lite redan i helgen iom att jag mjölkade bara det jag försökte mata Kråkan med.
Så runt 23 igår kväll så tog jag mössa på mig och begravde lilla Kråkan..GUUD va knott det var i skogen ,tror aldrig jag skottat så fort nån ggn..Så nu är det avslutat med...



Idag så släppte jag Crispa i vinterhagen så hon går bredvid Cissi som går utanför stallet, Hon är lugn och inge skrik efter Kråkan..
Cissi visade ju lite fångtendenser i fredags, vänsterfram klappade hon trakten först...Men idag så peppar, peppar så är hon bättre och är bara lite försiktig men går som vanligt så vi hoppas det ger med sig.Mage o tarmen verkar funka.Sen så blir det bantning ! Hon har ju blivit lite bortglömd och fått gått med Crispa o Trine när detta med Omeega o Kråkan varit så nu får jag betala för det oxå..


 Mitt varmaste tack till alla som skriver i GB o mejl mm , det värmer så enormt mkt att få veta att ni bryr er !! och det stöttar mig enormt.. Det behövs nu för jag måste erkänna att det känns väldigt tungt nu ..Varför måste allt komma på en ggn?? Jaja det är bara o ta ett djupt andetag o häla ut...


Vi får se om jag inte tar o åker med Crispa till Zorry ändå och provar på den här brunsten för jag tittade i hennes höna och den ser ut o bli mer rosa nu men sen vet jag inte om brunsten blir störd nu när det blev som det blev?? Man kan ju prova då iaf, iom att det gått så bra för henne med " sorgen"..

En glad nyhet är iaf att Tilia har gått ur brunst och idag hämtar Marie henne från Cim så nu är det bara o hoppas att hon tagit sig,men samtidigt känns det som att sån tur lär jag ju inte ha...Det märks.
Är så glad att Marie ställer upp och har dom hos sig längre nu iom att det inte finns nå sällskap åt Lasse här längre.
Och sen är det ju MarieMaglånare som ska ta ett föl på Trine oxå , så Flis är hennes val.
Nu ska jag gå o sova lite, ungarna e på dagis/fritids och jag måste säga att jag behöver få vara ifred nu nån timme..
Hörs en annan dag!!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Fy de hugger i mitt hjärta när jag tänker på hur hemskt de är att se stot bita och krafsa på sin döda unge ;( kliv upp nån gång! Försöker lite senare.. Kliv upp nu då! Nä inte denna gång heller.. Å sen lättnaden, då de inser att den kliver inte upp mer.. Livet går vidare och man får lägga de tråkiga bakom sig, tur då att vi har varandra, vi 2 å 4 benta vänner..

2009-07-01 @ 17:45:43
URL: http://apotin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0