Regn o städning..

Idag har jag då äntligen donat klart med stugorna.Carina med familj kommer ju upp o övernattar inför generalmönstringen.
Visst har jag plats sa jag ! Och nu har jag det, jösses vad rammel jag samlat på hög där inne. Men nu är det rensat och städat, Så skönt för dom är supermysiga tycker jag, ungarna och ibland jag själv brukar sova där men ifjol så blev det inget pga all bråte o jag hade ingen lust o städa då.

LITE bråte o möbler är kvar men dom har jag lyckats stuva undan i nedre stugan på åkern så det finns utrymme ändå..Bara sängkläder som fattas...Hittade tillomed ett "sofföverdrag" som jag tänkte kasta men sen kom jag ju på att deras Molly följer ju med så nu har hon en bädd med ;o)
Vi får hoppas att det duger nu då.

Idag så stack vi ut mitt på dan på en liten runda 1,5 km Jag o Erik körde Cissi och Wilma red Lillan fast jag hade henne i grimskaft fast i rockarden iom att det bara är andra ggn hon rids med sadel tror jag..Hon är duktig men förstår inte riktigt vad det är för vits med järnbiten i munnen ?? Vi mötte en bil med men den var lite äcklig ,men det gick bra ändå. Väl hemma tänkte jag knäppa kort på dom men se LOW BATTERY =o(( så dom får vänta tills en annan ggn. Wilma hade klivit både på o av medans jag bråkade med kameran och hon hade stått så still så..

Är lite fashinerad av Cissi o Lillan , dom delar vindskydd och sover bredvid varann inga problem..MEN nu får hon INTE dela maten med Cissi längre, får alldeles för lite för o vara snäll tänker hon..Cissi är ju den som är lägst i rang annars så nu känner hon sig riktigt stor !!

Crispa när hon kom till Zorry, Vem är du?? Nu väntar jag att Carina ska medela att hon är i brunst...


Har funderat fram och tillbaka ett tag nu hur jag ska göra i framtiden...Tankarna kommer ju när det blivit som det blivit denna vår/sommar..Var inne på att hitta en till Trygg/ barnponny shettis, men som det känns så räcker det med dom jag har nu..Vill ju kunna spara några egna uppfödningar längre fram oxå tex stoföl om jag blir förunnad några såna..

Så jag har kollat runt lite och fastnat för Welshen, försöka hitta en sån till Wilma istället , då har hon förhoppningsvis en ponny i många år framöver som hon kan utvecklas med.Jag vill ju gärna ha ett sto för då kan ju jag kanske ta nåt föl sen OM hennes intresse skulle svalna, sånt vet man ju aldrig...Annars kan jag ju köra den oxå , går lite snabbare än shettisarna då.Så nu läser jag allt jag kan komma över, pratat lite med nån som kan det oxå..
Priserna ligger ju högre än shettisarna så nu är det bara o spara pengar igen, men så vackra många är !!

Jag min tok satt o kollade på fölbilder på Welshsidan där man kan kolla uppfödare, kvalitetsbok mm och gissa om jag hittade en jag föll för !! Könet då ?? jo hingstunge , såklart...VAD ?? jag är ju hopplös..Ska ju vara ett sto , som en 7 åring klarar av....Undrar hur dom är i lynnet ? Vet av en vacker Tjej men hon är 5 år och har stått i ett år nu..Vi får väl se hur det går..Vet ni av nån bra , inte för dyr så hör gärna av er..

Hörs en annan dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0