VINTERLAND !!!

Ja  så känns det nu " Hej mitt vinterland"....Himla mysigt med all snö, men mindre mysigt var det med snöskoveln igår...Trodde att ryggen skulle gå av , det har snöat minst tre dec i helgen så nu är isen borta ett tag igen..Är över halvmetern med snö nu, HÄFTIGT!!

Omeega fick fnatt och for runt igår sen marko skottat vid stallet med traktorn , hon skuttade som en kanin och for fram o tillbaka..Sen gjorde hon bort sig , tog fart o hoppade jämfota rätt i en snödriva och satt som en smäck... =o)) Jag fick gå dit med spaden och skotta fram lite framför henne så hon tog sig lös...Snacka om att se paff ut " matte jag fastna"...*asg*
Hon har inte gjort om det....

Har bara pysslat med det nödvändigaste , Marko åkte på flunsan så han har varit däckad hela förra veckan, peppar så har ungarna o jag inga tecken på att blivit smittad än iaf.

Jag har åkt skidor en vända med Isa igår kväll, så roligt ! Gjorde bort mig för vi åkte genom voxna byn sen tog vi järnvägen i ca 1 km sen gav jag upp så vi gick ut på vägen igen , kan ju säga att det tar på benen o plumsa med skidor i  3-4 dm lössnö...Behöver jag säga att jag sovit bra inatt ?? Har luggit på rygg mest hela natten och det hör inte till vanligheterna.

Jag har varit dålig på att skriva i dagboken nu men det händer ju inte så mkt nu....Men jag smet ut o knäppte lite färska kort..

Ja här syns det ju att det kommit snö...Nästan ända upp till magen...=o)

Tänker du fånga mig tror du ?? Knappast , säger Tilia..


Ska vi mysa ? undrar Trine..


Ohh vad har du hittat ? Nå spännande ?


Fina , Isiga Crispa..


Det står precius på grimman , passande !

 Hörs en annan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0