Sorgens dag...

ja idag så upptäckte jag att nånting har lyckats ta sig in i hönsgården o haft massaker...  6 ankor och 4 av 5 höns låg döda lite här o var , en anka var halvt nergrävd i snön så förmodligen kommer aset tillbaks för o hämta mer käk..

Såg lite spår men det tycks vara för litet för att vara räv kan undra vad det annars kan vara, det har gått vilt till för det är blod på väggar mm i hönshuset, 3 av hönorna är borta så dom har han tagit med sig...En anka , min tamaste kille som brukade sitta på mitt ben o prata låg ute med huvvet borta.. AHHH jag är så mordisk !!!  Känns som jag kan sitta o vakta inatt med kniven....

Ibland undrar man varför man har djur...Jag som trodde att det var en säker hönsgård jag fått till men tydligen inte..men vad det än var så var det en stark en för den har brytit lös en bräda som var skruvad 3-4 cm in i en "regel".

Den bruna var "anki" hon värpte ägg och hon låg död i sitt rede,Toffsen ( den vit o gråa ) var hennes kavaljer låg också död i huset.Dom andra två var ungar från Carola som var jättetama o goa, och ungarnas favvisar...



Den främsta var "svarta sara" och den bakersta var min "favvo" grållis..Även dom här två var från Carola.


Usch nu kommer tårarna, JÄVLA  AS som dödade dom...Jajag vet det är "bara" höns o ankor men äldsta hönan skulle bli 7 år iår som jag haft sen kyckling, och dom är så personliga dom med...Nu ska jag sörja och sen fundera om jag ska skaffa nya eller inte.. Men först ska jag gå ut o kolla den som överlevt , hon såg lite chockad o bortkommen ut när jag kom dit, ska väl skaffa en polare åt henne iaf.
Ja vi hörs en annan dag när jag förhoppningsvis är lite gladare...


Kommentarer
Postat av: Anna

På onsdag kväll runt 20 tiden sprang en räv över vägen neranför eran bake. Rätt framför våran bil. Alltid tråkigt att bli av med djur, spelar ingen roll vad de är för djur

2009-01-30 @ 09:49:45
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0