Söndakväll...

Ja här sitte jag o känner mig som en avslagen öl...Bara BLÄÄÄÄ !! ...
Hmmm ingen bra inledning kanske men ack så sann..

Iaf  så drog jag iväg o hämtade en halm o höbal direkt efter jag lämnat barnen på dagis o skola, Marko fick sovmorgon . När jag kom hem så lastade jag av balarna sen så bytte jag till hästtransporten och Marko tog släpvagnen med sin bil, och efter mer hö. vi kommer hem så tar han minigrävaren och lastar in höet i mitt flyttstall med den, himla smidigt går det och nu bör jag klara mig minst en månad igen.
 När jag ska flytta pickisen o transporten så vi kan lassa av vagnen med så hör jag Marko frusta till o små skrattar...Q ?? men då ser jag VARFÖR !! Min älskade pickis har gått AV ! ,Det är som ett stort V mellan hytten o bakskåpet, stödhjulet är så gott som i backen på transporten fast det är "uppe"..... Ni kan ju tänka er vad en massa stygga ord som bara ramlar helt spontant ur min mun....Som nog inte ska skrivas här..Ja så nu är det lite panik i min värld, jag är billös!! (Mersan räknas inte som en BRA och PRAKTISK bil i mitt HÄSTLIV !)

Så nu har min gubbe fått ett ultimatum, skaffa en bil jag kan dra med utan o behöva vara rädd om / att det tar i i underredet mm mm..Alltså en ny pickis av nå slag...ANNARS är du chauför till varenda grej jag ska ha transport till....Gissa om att han letar...*asg*

Sen  började det  på fredagsmorgonen,  så var Wilma urlakad så hon fick stanna hemma , tog väl ca tre timmar så hade hon 40 ´feber, jahaja då var det dags tänkte man för vi (jag o ungarna) har ju klarat oss länge medans alla verkade drabbas av denna eländes flunsa.På lördasem så var / är det Eriks tur och han kräktes också men det var nog iom att han satte slem i halsen .Nu är det bara jag kvar...VILL INTE ! har inte tid heller för den delen,
är ju meningen att jag ska hinna träna hingstar på ridhuset och hinna till Malung o träna och hinna få Zdeno REN samt så fyller Wilma 7 år den 20de = kalas helst ..INNAN 1 Mars...Undrar om det ordnar sig?? Känner mig lite skeptisk just nu men det beror nog mest på att jag har haft typ sju timmars sömn sen i fredags...
Nu ska jag försöka undvika o bli sjuk så löser det sig nog ,kanske...

Undrar hur det gått i Köping ??

Kan ju säga att det har väl ramlat ner ytterligare nån dec snö igen...o det snöar än...- 13 ute..

En bild på Della jag hade ,vi har dragit hem all ved som ligger bakom henne, Hon hade aldrig det innan jag provade.Och det märks verkligen att denna ras är gjord för detta arbete, hon var så duktig ! stog stilla ,backade när det behövdes och tog det med ganska stor ro..Hon var ju inte den lugnaste ardenner direkt när jag träffade henne...Trodde mer hon var en förväxt bloding typ. Jag ska berätta hennes historia sen..

So long!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0