Solsken!

Idag skiner solen och vi ska ta o göra en utflykt med grillning pulka och ponnyer så klart ; o).

I onsdags så kom jag ut  runt tio , Wilma hade slängt åt stona hö och hämtat tidningen så jag kunde mysa en stund. TACK gounge !
Men det roliga slutade när jag kom ut och såg Flöjta...Hon var lite stel och gick försiktigare...Lastade och fick komma till Bollnäs när vetten var på banan. Jo då det är en lindrig fångkänning igen han frågade om hon "ruskat till sig i transporten ner" för inte tyckte han det var nå mkt hon visade inte.. Men det måste ju vara bra att man ser så tidigt som möjligt tycker då jag, jo det var det ju. Hon blev röntgad men det såg bra ut bara lite sväld över kronan. Nu ska hon tåriktas lite sen fick vi metacam så nu kör vi en månad så får vi se hur det går.
Vi diskuterade och jag vädrade mina iaktagelser och han tyckte det lät troligt. Hon har förmodligen belastningsfång för 2007 i april när hon fick det första ggn så hade Wilma ridit henne ett tag , när hon var högdräktig så märkte jag lite att hon hade det tungt sista månaden . Var dit i nov över att hon var så tunn efter fölis och fick råd över hur mkt jag vågar mata henne samt raspade tänderna .nu har Wilma ridit lite barbacka på henne och vips så blev det så här...
Få se nu hur det blir för hon är ju en tunnis så man måste ju mata henne o man vill ju kunna använda henne.
Vi får se hur detta slutar..
Iaf så tog jag Leffe med o badade han, har ju inte sett nå löss på honom efter andra pudringen men det fanns några =o((
Så tydligen så funkar inte Etotalen hur bra som helst då..Han skulle ha åkt till sitt nya hem imorron men dom hade åkt på magsjukan så då hinner jag bada honom en ggn till då.Annars blir det rakning av honom.

Igår var jag ner med Zdeno o Pelle och fick ren dom så nu kan jag ägna energin till o fixa dom till söndag. Jag tog virkon och badade dom med så nu är då alla löss på dom döda om dom hade nå kvar .
Nä nu ska jag gå ut o dona lite känns som man behöver få bara vara lite.

Nu till en rolig sak ! Jag har köpt en rockard från Jäboruder ! Marko jobbar ju där nere och i onsdags hade han med sig den hem, Tack Anne o ben för att ni höll en åt mig , hade tingat den för tre veckor sen men Marko hade inte plats för den hem förrän nu så nu är det bara hopplockningen kvar.

Trevlig helg alla!

Kvällningsbild från fönstret.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja låter som 2 belastnings fång inom 5 km! Tur du märkte i tid. Men hur tråkigt som hellst.

2009-02-27 @ 12:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0