Mystur..

Ja idag har jag fått lite gjort , muckat o halmat upp det sista i halmbalen sen fyllt på med hö i killarnas höhäck.

Wilma hade kompis med sig hem idag så klart ville dom ut o rida...=o)

Det blev en liten promenix med tre pållar o tre barn varav ett klarar sig själv med ridningen, också Isa då så klart...
Wilma fick rida barbacka på Flöjta ,Elise red på Tilia med sadel och Erik red på Trine med westernsadeln,Cissi drog järnet till skogs när vi skulle hämta dom så då fick hon väl vara då...Gissa om att hon såg förvånad ut när Wilma tog Flöjta, nästan lite dråpligt ( asg) för hon hade väl räknat med att det var hon...
Jag hade tänkt mig att Elise skulle rida Cissi men vi ändrade oss när hon ville ha semester..Gick lika bra med Tilia.

Iaf så löste vi det med att jag gick o ledde Trine först me lill macahan Erik , han är lite kaxig nu för han börjar få balansen o släpper hornet mer o mer,   sen red Wilma me Flöjta och hon höll i grimskaftet med Tilia sist iom att Elise inte kan rida så mkt än.Då behövde hon bara koncentrera sig på balansen så det gick bra.Vi gick väl en runda på 1,5 km .
Wilma är ju så duktig som klarade o hålla koll på tyglar o grimskaft.Men det var lite min mening o gå först för då kommer resten efter och "hänger" med på led så att säga..Men det får vi inte berätta för Wilma ,hon var så stolt( med rätta ) att hon klarade det..  ; o)

Måste nog skaffa en till "riktig" sadel så Wilma slipper rida barbacka om dom skulle vilja rida fler ggr men det dröjer nog lite innan det ska gå fortare än sakta trav.

Imorron ska jag hämta mer halm o hö en massa..Marko kom hem ikväll för det hade varit tjäle där dom skulle jobba nu så det gick inte .Han ska till Jönköping till veckan så då har han en bit o åka. ( ca 50mil.)


Elise o Tilia..


Wilmis o Flöjta..


Superglada tjejer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0