Söndag och vardagen kryper på...

Ja nu är det slut på både Markos och barnens ledighet.Marko åkte idag ner mot Limmared igen och imorgon så är det dags för dagis o fritids igen, och jag har lite jobb att ta igen....Massor av papper som ska sorteras, har ju fått ligga lite under dessa två veckor, så det är lika bra att sätta fart för det ska ju göras.Sen  en massa annat som oxå fått haft semester..

På torsdagskvällen skulle Erik borsta  på sin saknade Trine, så han borstade o kramades sen var hon så fin, när han gick in med borstarna så ruskade hon på sig och VIPS så var hon lika hårig igen =o/
Sen på fredagen så tog vi en promenad på stigen efter ån, milda makter vilket forsande det var !! Erik var så glad att få rida på "sin" Trine med westernsadel och "nya" boots, efter när vi var hemma så fick han prova Cissi med "vanlig" sadel oxå.Kolla in, Syrran har gett honom sina urväxta Ridskor och han var så mallig över dom..Sen att domär för stora det är petitesser det...



Wilma var iaf störtlycklig! Hennes lilla "mål " är nått !!
Min moster Nenne hade ett par örhängen som Wilma har varit så förtjust i , Så hon sa " tar du hål i öronen så får du dom av mig" Sagt och gjort..Hon var 6 år när hon vågade ta hål första ggn men det bara kladdade så vi fick ta ut o låta det växa ihop...
Nu när hon fyllde 7 år i februari gjorde vi nytt försök...och Woila!!
Nu har hon haft dom !!
Gissa om nån var lycklig!!! Rosa glitterstenar är det som gäller ;o)


Det har väl inte hänt så mkt här förutom att Wilmis hade sin kusin Vendela här i lördags sen kom Paulina o hälsade på så då hade dom pysselstund med Cissi, Trine o Crispa, lämpligt ,en åt dom var..Dom blev så snygga så med tofsar o flätor lite här o var...och rosa rosetter..Sen så var det lite ridning på gårn barbacka...Nån fnissning och avåkning blev det ju när dom iband blev AKUT hungrig o drog ner skallen i backen...ASG..

Sen hade jag en trevlig pratstund med Carina nu på kvällskvisten, TACK för att du är en vän som har tid o lyssna...På ALLA mina veligheter o funderingar om livets alla nycker...Och kolla in Carina !! Den lever än !! Och det är ett alldeles färskt kort så jag ljuger INTE !!!


För er som inte är insatta så är jag en katastrof med blommor sen jag fick barn...Och detta är en blomma som måste ha vatten dagligen; Carina var mkt medveten om min svaghet när hon gav mig den ; o).....Det brukar ta ca en vecka så är såna alster ett minne blott i detta huset..MEN kolla in den lever än och jag har haft den sen den 10 Juni !!! Det är nu jag skulle vilja ha en smajly med tummen upp...=o)
Nä nu är det kväller!!
Om du läser det här Marko hoppas jag att du kommit fram välbehållen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0