Smått o gott med SOL!!

Nu har helgen gått och jag har nyss hämtat barnen från skolan / dagiset.

På Fredagen så åkte Wilma till skolan och Marko jag o Erik tog minigrävaren o lastbilen ut i hagarna.
Cissi o Puzz  (Är det så hon brukar kallas till vardags Eva?) fick gå i trähagen alldeles bredvid grävarn o lastbilen, än sen då sa Puzzel?? Inte en reaktion, härliga pålle..



Marko lastade fulla flaket men sen när han skulle åka o tömma så var det för mjukt i backen =o(( så han satt med bilen.... SKIT !!  Tömma flaket sen fick jag hoppa in i l-bilen o Marko tog grävaren o drog lös... Jag tog grävaren och höll på och övade lite med dynghögen medans Marko raggade en traktor o skopa...Ganska kul faktiskt !! Så nu kan jag köra den om det skulle hända nåt hemskt som behöver akutgrävning...
Sen kom lillebror  med traktor o skopa så en timme senare var det bortstädat allt. Gissa om hönsen vart chockade när dom fick komma ur hönshuset sen, VART tog våran krafshög vägen??

Puzzel och Cissi är pooolare nu. =o) Har du hittat nå gott?


Sen på kvällningen så var det dags! Ridskolan!!
Vi lastade Cissi och åkte ner dom 2 milen till klubben , Puzz fick gå in till Trine o Crispa vilket inte gillades nå vidare men hon får vänja sig..Tyvärr så verkar Joline ha slutat så nu är dom 4 st som rider, gick kanonbra för Wilmis o cissi, dom fick öva på att ställa pållarna, sen i galoppen så tog hon rätt direkt i båda varven !! Duktiga töser! Cissi har ju annars haft lite svårt för galoppskänkeln men nu kanske hon börjar lära sig.
Lördagen var Vendela här och dom borstade alla pållar lite och donade.Sen följde båda hem till Carola och där hade dom ridit Skrållan o hoppat, sen på kvällskvisten så tog jag o snabbputsade Trine o tog nåt färskt kort på henne...Tyvärr så var det lite mörkt så blixten tog in därav lite väl ljusa bilder..
Min fina Tinegumma!!



Ser ni den runda mörkare fläcken på magen? Den är ett minne sen hon var 2åring och retade mitt ardennersto Della...Della slog o träffade precis på magen där sen den andra hoven mitt på "höftknölen" , hon for och slog runt, jag vet inte hur många volter sidleds....jag var säker på att nu blev det kört med na men se hon klev upp ruskade på sig och tittade snett på Della sen kom hon fram till mig lite stappligt precis som " såg du matte !!?? Gräla på na hon var DUM !" Men sen så lärde hon sig att man lämnar den damen ifred..Iaf vid matdags...

Wilma piffade upp Cissi lite igen hon oxå Fina va? Pink Ladys!! ;o)


Söndan så var Elise här o lekte med Wilma och självklart så vart det lite ridning med Cissi, dom gjorde lite hinder som dom provade..Sen så kom min mor hit på em och fick se våran "hemlis" Puzzel, hade inte berättat för henne att hon var hemma ;o)  men nu vet hon...Vikken FUL färg var hennes komentar =o/ Jaja inte alla som uppskattar lite ovanliga färger inte...Men vi gör det!
Idag så har jag tagit en tur med Cissi o Puzz på släp med sadel till Ormtjärn,gick hur bra som helst, hon reagerade inte på nånting genom voxnabyn, en massa rammel av olika slag, grisar,skällande hundar,en katt kom farandes över vägen .mm. Vi mötte EN bil på hela turen, no problem. Sen bron över ån var ju lite opålitlig och hon tittade men hon gick så duktigt i mitten så det blir nog inga problem sen vi gått några ggr.Jag blir bara mer o mer impad av damen, o kärare...Jo just det när vi kom på grusvägen ca 200m hemifrån så är det en fyrhjuling med kranvagn som håller på o lastar plant, och båda gick förbi utan o bry sig det minsta !!
Tog lite tid nu , tar 20min o skritta genom byn tills man kommer till sandvägar sen så travade vi ganska mkt " lilla vändan "genom ormtjärn, klättrade ett par vändor ca 30 min tog det sen skritt 20 min hem igen . Så det tar lite tid.Men så MYSIGT !! Vart lite kort idag iom att jag hade en tid o passa..

Nu ikväll så är det bassängträning åt mig, ÄNTLIGEN ! har längtat efter varmvattnet och träningen.
Nä nu får vi höras en annan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0