Ojoj vilken helg!

Nu sitter jag här och känner mig väldigt mkt dagen efter än....

STORT TACK FÖR ALLA GÄSTBOKSINLÄGG!! SÅ ROLIGT ATT KUNNA GLÄDJAS MED VARANDRA.

Det började på fredagen , Wilma o Cissi var ner på ridlektionen och fick även denna ggn beröm av ridläraren, är så bra för man ser hur både ryttare o pålle växer..Sen hem och stoppa henne under slangen så hon skulle bli ren o fin. Packa bil och sen lasta.
 I Mora så plockade vi upp en liten sötnos vid namn Lyktans Queen of my heart, 
 Som sagt så avverkade vi 17 mil och övernattade hos Carina med fam. i Malung.
STORT TACK CARINA FÖR ALLT !! Zorry gillar nog mig lite för varje ggn jag kommer dit så har jag flickor med mig ;o) denna ggn två st..Hihi vi satt o smaskade tårta kl 23,30 på natten o pratade, så roligt att kunna prata häst totalt ohämmat ! Sen vart jag totalt OFF men säg den som kan sova helt avslappnat på nytt ställe, jag hör inte till den skaran...

6,40 vaknade jag och låg o hade myggjakt =o( Men den dog,haha...Sen upp o dona packa o lasta.Jag tankade upp bilen i Malung sen nollstälde jag trippen, den stog på 57 mil när jag kom hem 23,15 på kvällen sen..
Iaf så lyckades vi dribbla oss fel så vi kom lite sent men alla var så snälla o hjälpsamma och domaren väntade så vi kunde få bedömmas iaf och vi fick rangeras, jättesnällt!!
Jag fick det ganska hektiskt och var bra nog stressad , tyckte det blev lite hafsslaffs med visningen, vet inte men det kanske bara var jag som kände så...Iaf så visades Lyktans Penny först och hon fick finfina 40 p o Guld med fin kritik. Sen var det Queens tur, hon tycker inte om detta påfund, dötrist helt enkelt..och sånt syns ju oxå.Men hon fick 38 p o silver iaf.

Sen så vart det lite andrum för mig och jag fick hjälp av Linda med att dona det sista på Cissi, Tack så mkt! Sen in med henne o vänta ..Var MÅNGA fina ston i hennes klass . Men jag tycker vi klarade oss galant i visningen, är ju en helt annan sak när det är ens egen. Och gissa att jag var nervös när jag står fyra i placeringen och hör att 5an fick 40p, Jiiipiie vi har fått 40p igen tänkte jag..
Sen när jag står och lyssnar på kritiken och hör att hon får en 9 på skritten då tänker jag "ahh då blir det en 7a på traven" men se hon fick en 8a !! 88898 = 41 p !! Jag blev så lycklig!!  Trodde ju aldrig att hon skulle få så bra!! Har nog inte smält det än riktigt, tänk att det skulle bli med våran underbaraste Cissigumman jag skulle få mitt livs första 41 poängare på en utställning!!

Tack så mkt för korten bönan!


Sen var det iväg ut igen och hämta Zorry, var bara en pålle mellan så lyckas jag inte komma lite sent till ringen igen?? GUUD va det är hemskt att komma lite efter sådär..Men det är ju min egen skräck inför att bli uttittad som spökar då, tror inte många bryr sig utan koncentrerar sig på pållen istället.
 Vi lyckades väl ganska bra med visningen men hamnade iaf sist med fina 40p o bra kritik, var ju nästan väntat med tanke på dom andra hingstarna.Men det är ju så häftigt att få gå med honom för han har en sån pondus killen!! Och han sprallade lite i ringen, sen fick vi sån fart i traven att vi höll på o landa i väggen en vända , gud vad jag kände mig bortgjord då=o/ ..Men det bjuder vi på !! *ASG*

Sen ÄNTLIGEN så kunde vi gå o äta Wilma o jag, mumsmat var det ,Ris o kyckling .samtidigt valde vi ut pris , Wilma valde ett par örhängen.Var himla skojigt att man kunde gå till ett prisbord och fick välja själv.

Sen gick jag och vann ett hederspris !! "Mest långväga utställare" det var jag det..37 mil enkel.Men det var värt varenda mil ! En jättefin talrik man ska ha på väggen med ett motiv med hästar på sen en "termosmugg" oxå var hederspriset.
Måste ge en stor ELOGE till alla som har anordnat utställningen, så trevligt och fint ! God mat och fina priser, trevligt folk ,trevligt bemötande mm.
.
Åh vad det blåste ett tag..


Sen lastade vi o åkte hemåt, stannade vid ett köpcentrum o köpte milkshake åt Wilmis , sen däckade hon..När vi kom till Malung igen tankades det sen hem till Carina o lastade av lite grejer och på med lite grejer sen till Mora och av med Queen..MC Donalds fick en påhälsning sen hemåt...Måste erkänna att jag var VÄLDIGT seg dom sista 5 milen. Men GLAD!!
Vi stoppade in Cissi i boxen . sen låste jag bilen och gick in, snark...

Tyvärr så säg den glädje som varar helt...Mia hade ringt mitt i all visning av hästar så jag ringde upp henne på hemvägen..Tyvärr så är Kungen död nu, han hade fått tarmvred och fick somna in på fredagskvällen..Jag tycker det är så synd om Mia och jag fäller en tår själv oxå, även om jag hade sålt honom så har jag ju så många fina minnen av honom. Och det är lite ruskigt för både Wilma o jag hade pratat om att åka o hälsa på honom efter denna helg...Jag beklagar och skickar tröstkramar till Mia med familj..
Vila i frid farbror..



Idag så var det en tjej som blev riktigt glad över att Cissi kommit hem igen..Och Cissi trodde nog att himlen ramlat ner,, GRÄS !! Kolla in bundisarna...


Ohh vad det kliar skönt!!

Ja verkligen..

Hörs en annan dag!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ännu en gång grattis till de fina poängen! Jag sa ju de skulle bli en dryg resa =) tur att du mellan landa lite iaf! Men vad tragiskt med Kungen ;( stackarn...

2009-08-30 @ 22:35:38
URL: http://apotin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0