Skolstart mm..

Ja nu har jag legat på latsidan ett tag med uppdateringarna..Men jag fixar o donar så jag har inte gjort mig tid riktigt.
Har tömkört Puzzel några kvällar sen barnen somnat sen fipplat med en massa annat.
Det går då iaf bra med henne, hon är ju så lugn o cool, så vi poar på med henne, Wilma har bara ridit några korta snuttar runt grannen och på gården med mig i grimskaft. Jag har haft henne på släp efter Cissi ett par ggr så hon får se "miljön" runt omkring här, senast ikväll då tog vi en tur på ca 6 km och hon fick se/ passera en gård med två hästar som jämt travar med alldeles bredvid vägen,hund som brukar skälla, en get som går i en jättebauta hundgård, samt en massa grejer överallt.Fast nu var hunden tyst o geten syntes inte,,men  INGA PROBLEM !!  Kan ju säga att det tog åtskilliga turer förbi där innan Kungen slappnade av ...

Ja lite mörk bild men så är klockan nästan nio med..Underbara RUNDA Cissi...Henne kan man lita på ! Och fina Puzz får ha bröstselen på!

Jaja , ni får ha överseende´men man blir så glad o lycklig av dessa goa pållar! O vem BRYR sig hur man ser ut i skogen ?? Inte jag ...Så skönt att få komma ut själv ibland och NJUTA av TYSTNADEN och HOVKLAPPRET.


Idag var ju första skoldagen oxå , Wilma tycker det är kul !! ( Det lär väl gå över nåt tag det med..)Men det är skönt iaf att vardagen kommer, och en till i klassen är dom så nu är dom 5 st. Och vi laddade upp med hästpapper att klä skolbänken med.. Tänk att min jänta har börjat ETTAN !?? Vart tar åren vägen ??
 Och i morgon börjar ridskolan gissa om nån längtar..Cissi ska ju få äran o följa med, måste ju ta alla chanser att krympa magen nu inför Karlstad..

Fick ett mejl av Anna med , hon har påhälsning av björnen igen..=o( Men imogon börjar björnjakten ,så ta dig i akt Björnelände! Killarna har känt av den och har tydligen gått i en samlad flock nu emellanåt , annars brukar Zdeno o Pelle gå för sig själv..
Kolla in Barreman "bollen "med sina polare ! Han växer och är ju lite ojämn för stunden igen, ska bli skoj hur han ser ut som klar..Man ser Zdeno långt borta i bakgrunden...Tack för bilden Anna !!



Sen har det äntligen blivit klart med Kråkan men jag måste säga att man är lite besviken...Man ska tydligen inte försöka rädda dom så långt det går...Iom att det var karens än på hans egen försäkring så gick inte den och iom att han inte dog inom dom första 20 dygnen( 29 ) så gäller inte Crispas försäkring riktigt..Veterinären fick jag ut lite då iaf efter självrisken.Men ja ibland funderar man..Nu hoppas jag verkligen att jag slipper ha kontakt med skadeavdelningen på ett bra tag..
Imorgon ska jag o gubben fixa bort dyngestan och högen av dynga han skrapade ihop i våras för nu är minigrävaren o lastbilen äntligen hemma..Blir väldigt sent iår det blir bortstädat men huvudsaken är att det blir gjort iaf..

Annars är allt bra och Trine o Crispa frodas, så härligt o se att det är lugnt i flocken och alla samsas , ja förutom lilla Trine då som MÅSTE tala om för Puzzel att "även om du e större så är det JAG som BESTÄMMER" genom att valla och se till så hon håller sig på sin kant..Men hon ger sig mer o mer.
Jag saknar Tilia och funderar på att åka o sno hem henne iom att Marie skerv att Lasse inte brydde sig när hon försvann...Nä då skojar bara tror jag... Och JA MARIE det är dags för mer BILDER!!
Saknar ju hingstarna lite med men dom får komma hem snart iom att jag måste träna två av dom inför Falun.
Sen funderar jag på att anmäla Trine o Crispa till Delsbo men har inte fått tummen ur än...
Nä nu är det kväller !!

Kommentarer
Postat av: Jennie

När är de i falun och när är de i delsbo?

2009-08-20 @ 23:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0