Vi har en hoppande köttbulle !!

Ja idag så har det regnat ,nu först så börjar det spricka upp.
Igår o förrgår så var jag ute med Trinis och det är nog mkt fjant med i spelet..Wilma red Cissi igår och då var hon cool hade Omeega på släp också o hon får ju småtrava nästan hela tiden fast Trine bara skrittar.Håller på som när jag kör in dom nu, stampar i korgen, hoppar lite så vagnen ska gunga osv, nu ska hon vänjas ordentligt igen.

zdeno kunde INTE hoppa över deras lilla "bäck" utanför lösdriften igårkväll, det slutade att jag fick dra grimskaftet runt en stolpe o gå bakom o klappa till o driva innan han tog det enorma klivet på ca 4 dm....

Iaf så har det varit några underbara dagar här, solen har stekt på bra och jag har haft tvättmani av vinterkläder , så skönt o få undan det mesta och va härligt med plats i hallen det blir =o).Krattan har oxå fått jobba lite.

Idag så var vi då ner med Cissi och dom skötte sig jättebra!!  Kom på det att hon har ju aldrig sett riktiga hinder förr men det var no problemo. Banan var på 8 st hinder och jag sprang bredvid lite emellanåt när Wilma blev osäker på vägen , Cissi hon tyckte det var skojigt hon, bjöd så fint och hoppade hyfsat, iom att det bara var 30 cm högt så syntes det att hon blev lite lat med o lyfta benen så det blev ett nedslag för hon tushade i med en bakhov...Men va sjutton !! Det var första ggn för oss alla tre så att säga . Sist jag hoppade bana var väl när jag var 14-117 år så vi är supernöjda ! Det var en tjej till på 30 o hon blev ledd med grimskaft för hennes ponny såg ut som ett riktigt krutpaket , dom blev felfri och fick rosett. Stort Grattis till alla nöjda!!

Nu väntar en påsklovsvecka för mina monster , hoppas på fint väder så vi kan vara ute mkt.

Ja och Tilia jäser det är nu 3 v och 5dar kvar, hon är så liknöjd på morgnarna när jag borstar henne, och juvret har fyllts på lite mer, så nu börjar det kännas mer påtagligt.Tänker på dom stackare som har gått över tiden, det känns som år varje dag då, hoppas Tilia inte gör det iår igen...Inte har jag lyckats knäppa nå kort heller än...Nu ska jag vila på maten , det är en sed jag gillar ; o)...Hörs !

Så här såg det ut för några veckor sen...SÅ SKÖNT att snön är borta!! Trine som rullar in sig lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0